نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 00:14

از ظرفیت اوقاف برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده خواهیم کرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با استفاده از ظرفیت اوقاف برای کاهش آسیب های اجتماعی می توانیم به سلامت جامعه کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین رجبی در جلسه کمیته احیای موقوفات استان قزوین اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های اوقاف و موقوفه ها می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند و حتما باید این توانمندی در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سال گذشته علیرغم اغتشاشات و حوادثی که رخ داد در استان قزوین شاهد کاهش 30 درصدی ورودی پرونده های کیفری و تعداد زندانیان بودیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی انجام شده و همکاری نیروهای انتظامی در کلانتری ها و راه اندازی واحدهای مشاوره و فعالیت شوراهای حل اختلاف میزان سازش ها بیش از ۲۱۸ درصد افزایش یافت.

رجبی گفت: ۴۸ درصد پرونده های شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد که کار ارزشمندی است و می تواند به کاهش آسیب ها نیز کمک کند.

این مسئول قضایی اضافه کرد: در میان ۱۰ جرمی که بیشترین ورودی پرونده ها در محاکم را شامل می شود آمار سرقت خرد، مواد مخدر و توهین در صدر است که با برنامه ریزی توانستیم تعداد ۱۰ هزار فقره پرونده را در دادسرا کاهش دهیم.

دادستان قزوین ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت ارزشمند وقف برای کاهش آسیب های اجتماعی بخوبی بهره ببریم و پرونده های نزاع، سرقت و اعتیاد را به کمترین میزان برسانیم.

وی در پایان گفت: با راه اندازی کارگروه صیانت از وقف در استان قزوین زمینه تقویت جایگاه وقف مهیا شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291411

مهمترین اخبار ایران و جهان: