نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:25

تل‎‌آویو قدرت تاثیرگذاری بر مذاکرات ایران و آمریکا را از دست داد

رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، منابع امنیتی اسرائیلی امروز یکشنبه عنوان کردند که تل‌آویو قردت تاثیرگذاری بر جزئیات تفاهمات گام به گام میان ایالات متحده و ایران را از دست داده و در مقابل در پی دریافت غرامت از آمریکا در ازای امضای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که برآوردها در بین مقامات امنیتی و نظامی اسرائیلی بر این مساله تکیه دارد که امکان رسیدن به توافقات گام به گام میان ایران و ایالات متحده بسیار بالاست.

بر این اساس، سرویس‌های امنیتی و نظامی معتقدند که دولت آمریکا تصمیمی را در ارتباط با توافق با تهران در موضوع هسته‌ای تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اواخر سال آینده میلادی اتخاد کرده است.

روزنامه معاریو نیز در این باره گزارش داد که منابع امنیتی اسرائیلی معتقدند تل‌آویو در «شرایط فعلی» (امروز) توانایی تاثیرگذاری بر مذاکرات جاری میان تهران و واشنگتن و تفاهمات گام به گام میان آنها ندارد.

ادامه دارد...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292399

مهمترین اخبار ایران و جهان: