نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:48

پیشگیری از مصرف موادمخدر باید از خانواده شروع شود

شفت- فرماندار شفت با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، گفت: خانواده نیز به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد با آن سرو کار دارد نقش پررنگ و مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های آن، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه در خصوص آسیب‌های اعتیاد است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان به اهمیت نقش خانواده‌ها، آموزش پرورش و پرورش و دانشگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: کنترل باید از خانواده آغاز شود و در ادامه مدارس و دانشگاه‌ها در این خصوص جدیت داشته باشند و با حداقل امکانات نیز امکان پذیر است.

فرماندار شفت با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است، گفت: مقابله با مواد مخدر نیاز به عزم جدی و هماهنگی همه جانبه دارد و ضروری است که تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار شهروندان نسبت به این پدیده خانمان سوز وارد عمل شده و بخشی از فعالیت سازمانی خود را به امر مقابله با مواد مخدر اختصاص دهند.

نقدی ادامه داد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های کاری در شهرستان شفت است که در این راستا می‌بایست برنامه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی و نحوه اجرای آن تقویت شود.

وی در ادامه مهارت نه گفتن را یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان دانست و گفت: نوجوانان باید بپذیرند که با وجود تعلق خاطر به دوستان، باید توانایی نه گفتن به درخواست‌های نادرست آنها را نیز داشته باشد.

فرماندار شفت افزود: همه ما با ضرر و زیان‌های اعتیاد آشنایی داریم و می‌دانیم که آری گفتن به مواد مخدر، نه گفتن به زندگی است.

وی تصریح کرد: اعتیاد تنها یک معضل ملی و مختص یک جامعه نیست، مجموعه جامعه جهانی از معضلات این پدیده شوم در امان نبوده و در معرض خطر هستند.

نقدی نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانسته و تصریح کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی که فرد با آن سرو کار دارد نقش پررنگ و مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293211

مهمترین اخبار ایران و جهان: