نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 06:40

بیش از ٢٨ هزار کردستانی در عرصه صنایع دستی فعالیت می‌کنند

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در حال حاضر بیش از ٢٨ هزار نفر صنعت‌گر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت در عرصه صنایع دستی هستند.

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: صنایع ‌دستی استان کردستان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شوند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در حال حاضر بیش از ٢٨ هزار نفر صنعتگر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت در عرصه صنایع دستی هستند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر چند برابر این آمار نیز شامل افرادی است که در ‏‏منازل خود بدون مجوز و به‌صورت فصلی مشغول به کار و فعالیت در این حوزه هستند.

مهرزاد با عنوان اینکه تاکنون ١٦٥ اثر صنایع ‌دستی کردستان نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت کرده است، بیان کرد: در حال حاضر ٢٧ مرکز مجتمع کارگاهی آموزشی، ٤٣ کارگاه آموزشی و ٤٨ تعاونی و اتحادیه صنایع‌ دستی در سطح استان به‌طور رسمی فعالیت دارند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: ارائه تسهیلات کم‌بهره بانکی، ارائه آموزش‌های رایگان ‏برای ‏شاغلین و هنرجویان، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور و بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج با اشتغال‌زایی۱۱۰ نفر، از جمله اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته از صنعتگران استان بوده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۲ هکتار زمین برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی در شهرستان سنندج گفت: راه‌اندازی این نمایشگاه دائمی در کردستان می‌تواند ضمن ایجاد زمینه معرفی آثار هنری و فروش تولیدات و کمک به معیشت هنرمندان، در جذب گردشگر نیز نقش مهمی داشته باشد.

مهرزاد افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان ابراز امیدواری کرد، با معرفی ظرفیت‌ها، حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، گامی مثبت برای پاسخ به مطالبات و نیازهای هنرمندان در این حوزه برداریم.

انتهای پیام/ انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289499

مهمترین اخبار ایران و جهان: