نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:09

لزوم توجه کشاورزان و روستائیان به خدمات بیمه اجتماعی

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بر لزوم توجه کشاورزان و روستائیان به خدمات این بیمه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، بیت اله برقراری امروز در حاشیه نشست با کشاورزان و گلخانه داران شهرستان محلات در پایانه صادراتی گل و گیاه محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان، روستائیان و ساکنین مناطق کمتر از 20 هزار نفر و عشایر می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات متنوعی بهره‌مند شوند.

افرادی که عضو صندوق باشد می‌تواند مستمری بازنشستگی دریافت کند، همچنین اگر فردی در حین کار دچار سانحه و ازکارافتادگی شود، می‌تواند مستمری از کار افتادگی و یا در صورت فوت، بازماندگان، مستمری بازماندگی دریافت می‌کنند و اگر فردی سابقه بیمه‌شدگی داشته باشد می‌تواند سابقه خود را به سایر صندوق‌ها انتقال دهد و از نظر نقل و انتقال سوابق بین صندوق‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور توصیه کرد که این صندوق که مولود نظام انقلاب اسلامی است، حتماً مورد استفاده روستائیان، عشایر و کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش فارس هدف از سفر به استان مرکزی اطلاع‌رسانی مناسب جهت جذب فعالین این حوزه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و تشریح خدمات متنوع صندوق است.

همچنین  دیدار با خانواده شهدا، مصاحبه زنده تلویزیونی، حضور در شهرستان محلات و خمین و برگزاری نشست با مدیران، بازدید از بیت حضرت امام (ره)، افتتاح دفاتر کارگزاری، افتتاح دفتر مدیریت استان، دیدار با استاندار مرکزی، شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور مدیران ارشد استان، نشست خبری با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان مرکزی، جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی، بازید از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و جلسه با مدیران و حضور در روستاهای ضامنجان و هزاوه از برنامه‌های سفر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به استان است.

بازدید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از گلخانه‌های محلات

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بدو ورود به استان مرکزی از گلخانه‌های شهرستان محلات بازدید کرد.

برقراری، در این سفر از گلخانه میلاد با وسعت ۵ هکتار، تولیدکننده انواع گل و گیاه زینتی، آپارتمانی، فضای سبز و به عنوان بزرگترین صادرکننده گل و گیاه ایران بازدید کرد.

شهرستان محلات با قدمتی ۱۰۰ ساله در تولید گل و گیاه زینتی، قطب تولید گل و گیاه کشور قلمداد می‌شود به طوری که سطح زیر کشت گل و گیاه در شهرستان به بیش از ۷۵۰ هکتار با ۸۵۰ بهره‌بردار می‌رسد.

 

 

سالانه حدود ۱۸۵ میلیون انواع گل های فضای سبز و باغچه ای، ۷۲ میلیون انواع گل های آپارتمانی و ۲۰ تن انواع بذر، ۲۱۷ میلیون گل‌های فصلی از جمله گل‌های شاخه بریده از جمله گلایل، میخک، مریم، داوودی، آنتوریوم، ژربرا، لیسیانتوس، در بخش گل های آپارتمانی پتوس، بیلندروم ها و آگرونما، فیکوس بنجامینا، فیکوس در بخش گل های فضای سبز و باغچه‌ای؛ اطلسی، رز باغچه‌ای، اطلسی باغچه‌ای، انواع بذرهای قابل استفاده در پارک‌ها و باغچه‌های منازل، در شهرستان محلات تولید می‌شود.

این شهرستان رتبه اول گل و گیاه را در کشور دارد و در سال گذشته از نظر ریالی۸۵۰ میلیارد تومان صادرات به کشورهایی چون CIS، عراق و عمان و... صورت گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290811

مهمترین اخبار ایران و جهان: