نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 14:19

هتاکی به کلام الهی نشان از نابالغی بشر است

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: هتاکی به ساحت کلام الهی و قرآن کریم نشان از نابالغی بشر در عصر معاصر است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اهانت به ساحت قرآن کریم، نبی مکرم اسلام و ارزش‌های دینی و الهی پررنگ‌تر از گذشته از سوی سردمداران نظام غرب در پوشش آزادی بیان مشاهده می‌شود که این موضوع نه تنها آزادی بیان نیست بلکه اهانت و تخریب عقاید و مذاهب دیگر ملت‌ها است.

وی تصریح کرد: این اقدام هتاکانه نه تنها جامعه اسلامی بلکه جوامع بشری و معتقدان به ادیان الهی را ناراحت و گله‌مند کرده و ضرورت دارد جلوی چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ای گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: انسان‌ها عدم بلوغ و رشد عقلانی خود را در قالب چنین رفتارها و حرکت‌های بی‌شرمانه به نمایش می‌گذارند در حالی که انسان کامل با عقل و بصیرت واقعی باید در مقابل چنین حرکت‌هایی بایستد و اجازه ندهد تا ادیان و مذاهب به اشکال مختلف مورد تمسخر و یا توهین دیگران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: این حرکت‌ها به اصالت دین و حقانیت کلام الهی ضربه‌ای نمی‌زند بلکه نمود و نشانه‌ای از جهل و فقر عقلانیت است که در عصر معاصر عده‌ای سعی می‌کنند با دامن زدن به چنین موضوعاتی تنها احساسات و علایق جوامع بشری و انسانی را تحریک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کشورهای غربی و اروپایی جلوی چنین رفتارهای بی‌شرمانه‌ای را بگیرند و به بهانه آزادی بیان اجازه ندهند تا ادیان و مذاهب ملل و فرق مختلف مورد بی‌حرمتی و یا بی‌احترامی قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: البته این اهانت‌ها به ساحت قرآن کریم ریشه در موضوعات و مسائل مختلفی دارد که باید به درستی کنکاش شده و دلایل آن بیان شود چرا که قرآن کریم بسیاری از حقایق را بازگو کرده و اجازه نداده تا حرمت انسان‌ها در سایه نظام ظالمانه زیر سوال برود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: اسلام و کلام الهی بر سایر اندیشه‌های غیر وحیانی تاکید کرده و شایسته است منطبق بر کلام خداوند به دور از خشونت و نفرت‌افکنی، به اصل همگرایی و حفظ ارزش‌های اصیل انسانی توجه داشته باشیم چرا که خود قرآن کریم اصول و قواعد حقوق بشر را به درستی تبیین کرده و عمل به آن می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌های مؤثر و راهگشا باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321899

مهمترین اخبار ایران و جهان: