نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 18:01

اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزو پژوهشگران پر استناد جهان شدند

شیراز- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قرارگیری نام ۳۷ استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهاشم هاشم پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد در چند سال گذشته، با استفاده از داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، پایگاه داده‌ای را با عنوان « Updated science-wide author databases of standardized citation indicators »راه اندازی کرده اند که شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب را محاسبه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: شاخص استنادی مرکب که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال ۲۰۱۶ خود معرفی و محاسبه کرده اند، مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا و مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران، جایگاه‌های نویسندگی آنها و شاخص H است که پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان را معرفی می‌کند و در کشور ما به عنوان «فهرست دانشگاه استنفورد»شناخته می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۳۷ استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمره اساتید پر استناد جهان قرار گرفته اند، افزود: تازه‌ترین به روز رسانی این پایگاه داده که دامنه پوشش آن از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۱ میلادی است، فهرست نویسندگان پر استناد را بر اساس شاخص استنادی مرکب، در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی در بر می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315611

مهمترین اخبار ایران و جهان: