نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:21

فضاسازی شهری در گیلان آمیخته با فرهنگ اسلامی شود

رشت - استاندار گیلان با تاکید بر ترویج فرهنگ شهادت از طریق ابزارهای نوین گفت: فضاسازی شهری در گیلان آمیخته با فرهنگ اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان، اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برگزاری کنگره و یادواره شهدا است.

وی، توجه به فرهنگ شهدا را ضامن حل مشکلات کشور دانست و افزود: حرکت در مسیر شهدا موجب عزتمندی، اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ایران شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم انتقال پیام شهدا برای نسل جدید در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: وصیت نامه شهدا حاوی زیباترین پیام و مفاهیم ارزشمند است که باید به صورت مستند و اثر هنری به نسل جوان منتقل شود...

عباسی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ شهادت از طریق ابزارهای نوین صورت گیرد، گفت: نوین سازی تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب شهدا در دستور کار متولیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه و روش شهدا باید در عملکرد رفتاری و گفتاری ما به تصویر در آید، افزود: تبعیت از ولایت و ولایت پذیری تاکید ویژه همه شهدا بوده است و باید بر این اصل پایبند باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم نصب تمثال شهدا در ورودی شهرها بیان کرد: فضاسازی شهری در گیلان باید آمیخته با فرهنگ اسلامی و شهدایی باشد.

عباسی با اشاره به مردمی بودن کنگره ۸ هزار شهید گیلان، اضافه کرد: مشارکت مردم در برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا موجب معنویت بخشی و اثرگذاری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان و میدان شهرداری رشت قدمگاه شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: دشمنان ما کسانی هستند که با دین اسلام مخالف بوده و اجازه قرآن سوزی را در کشور خود می‌دهند، لذا اجازه نمی‌دهیم بی حجابی در این استان گسترش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356955

مهمترین اخبار ایران و جهان: