نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:43

افتتاحیه رویداد ملى زیست عفیفانه در کرمان

آیین افتتاحیه رویداد ملى زیست عفیفانه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، زینب اختری مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور عصر امروز در آیین افتتاحیه رویداد ملى زیست عفیفانه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اهمیت خانواده پایدار و زیست عفیفانه، اظهار داشت: عفاف و حجاب متعلق به امروز و دیروز نیست.

وی با بیان اینکه در دولت‌هایی که تاکنون بوده دولت سیزدهم پای حجاب و عفاف به طور کامل ایستاده و حتی گفته است که برای آن برنامه دارد، گفت: از ابتدای دولت یکی از موضوعاتی که پیگیری شد و دغدغه شخص رئیس جمهور و وزیر کشور بود، بحث حجاب و عفاف در جامعه بود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب به دستور آقای وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و شخصاً پیگیر جلسات و وظایف دستگاه‌ها بودند، افزود: دستگاه‌ها مکلف به وظایف خود در برابر عفاف و حجاب در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه شرایط موجود، شرایط قابل قبولی نبوده و هیچ کس از فضای موجود جامعه راضی نیست ادامه داد: در این توطئه دشمن نباید به خودمان مشغول شویم و دشمن از این فضا به نفع خودش بهره‌برداری می‌کند.

اختری با اشاره به اینکه دشمن از فضای موجود عفاف و حجاب در جامعه بهره‌برداری می‌کند، بیان کرد: در لایحه عفاف و حجاب دولت وظایف تمام دستگاه‌ها را کاملاً مشخص کرده است و قابل اصلاح و بازنگری هم هست.

وی با بیان اینکه باید با کار کارشناسی و دسته‌بندی مخاطبان راهبرد داشته باشیم که البته کار آسانی نیست، گفت: آنچه که مهم است، مشکل عفاف و حجاب امروز باید توسط مردم و گروه‌های مردمی حل شود و نباید حاکمیتی با آن برخورد کرد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی به‌دنبال تخریب ارزش‌های اسلامی و اصل حجاب و عفاف است، افزود: متاسفانه در فضای مجازی ضعیف عمل می‌کنیم و نتوانستیم آنچه که در فضای حقیقی جامعه اتفاق افتاده است را با تولید محتوا به فضای مجازی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اقتصاد و بازار پوشاک عفیفانه است که باید برای آن برنامه داشت، گفت: حجاب و عفاف را باید در یک بسته کامل دید و تک بعدی به آن نگاه نکرد؛ خانواده و امنیت خانواده بسیار اهمیت دارد و این موضوع به عفاف و حجاب جامعه بستگی دارد.

در این جلسه مریم‌السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرماید «آنچه که باعث پیشرفت جامعه می‌شود علم و دانش است»، اظهار داشت: از خدا بخواهیم که شیعه امام علی (ع) زندگی کنیم، شیعه بمانیم و شیعه بمیریم.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1357055

مهمترین اخبار ایران و جهان: