نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:38

۴۰۰ مدرسه جدید در البرز ساخته می‌شود

مدیرکل اموزش و پرورش البرز گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته در تلاشیم ۴۰۰ مدرسه جدید را در سال‌های پیش رو در استان البرز بسازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت بعدازظهر سه‌شنبه در شست و چهارمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و مدیرکل و اعضا شورای معاونین اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد و قربان و غدیر، فرارسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی را نیز گرامی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به شروع نهضت مدرسه سازی در استان البرز گفت: در دو سال گذشته اتفاقات خوبی با همراهی استاندار و همدلی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین محترم در استان البرز رقم خورده است که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های آن نهضت مدرسه سازی است

حجرگشت افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته در تلاشیم ۴۰۰ مدرسه جدید را در سال‌های پیش رو در استان البرز بسازیم و این موضوع به جز با پیگیری مستمر و همراهی و همدلی همه عوامل آموزش و پرورش در استان از جمله اداره کل آموش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اتفاق نخواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به فعال شدن ظرفیت‌های خیرین در استان گفت: در سال‌های قبل همه به دنبال جذب خیرین برای ساخت مدرسه بودند اما درحال حاضر خیرین حضور دارند و بعضاً زمین مناسب برای ساخت مدرسه پیدا نمی‌شود. وی ادامه داد: این مسئله باعث ایجاد یک رقابت مثبت هم شده است و هر منطقه‌ای زودتر بتواند تأمین زمین انجام دهد مدرسه جدید در آن منطقه احداث خواهد شد.

حجرگشت در نهایت با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های برون استانی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کردو در این زمینه پیگیری طرح شهید عجمیان اهمیت ویژه ای دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313611

مهمترین اخبار ایران و جهان: