نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:12

برخورد قاطع با متجاوزین حریم راه در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: حریم قانونی راه‌ها خط قرمز ایمنی در حاشیه راه‌ها است و با تصرف کنندگان آن برخورد قاطع قانونی انجام می‌شود.

مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تلاش راهداران برای صیانت از حریم قانونی راه‌ها در محورهای مواصلاتی گفت: حریم قانونی راه‌ها خط قرمز ایمنی در حاشیه راه‌ها است و با تصرف کنندگان آن برخورد قاطع قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای مفاد قانون حریم و ایمنی راه‌ها، پس از تذکرات شفاهی و مکتوب ابلاغ شده به تصرف کنندگان حریم قانونی راه‌ها در کنارگذر شمالی شهر اراک و بعلت عدم تمکین متجاوزین به اخطارهای ابلاغی، حکم قضایی برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از مرجع قانونی اخذ شد.

جهانی اظهار داشت: پس از اخذ حکم دادستانی، صبح امروز با حضور نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ضابطین قضایی و یگانهای انتظامی، حریم کنارگذر شمالی شهر اراک حد فاصل پل مرزیجران تا پل محور فراهان رفع تصرف شد.

به گفته وی با اجرای این طرح ۴۳ مورد از تصرفات غیر قانونی که اغلب بصورت فنس کشی و دیوارکشی غیر مجاز بود رفع شد تا ایمنی در حریم قانونی این محور تأمین و حفظ شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: نگهداری از حریم قانونی راه‌ها یکی از وظایف سازمانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که البته می‌توان آن را به جامعه نیز تعمیم داد و آن را به عنوان یک مسئولیت همگانی و اجتماعی قلمداد کرد که بدلیل تأمین ایمنی حمل و نقل عمومی بویژه کاربران جاده‌ای، هم آن را تصرف نکنیم و هم در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها، آن را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ به کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام نماییم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313655

مهمترین اخبار ایران و جهان: