نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 19:34

رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی

اراک-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی‌ گفت: رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی صورت گرفته و به همین میزان سند صادر شده است و در رتبه بین ۵ تا ۱۰ کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری بعدازظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۶۶ نفر از کشاورزان از شهرستان‌های مختلف استان به عنوان برگزیده و قهرمانان تولید مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: جهاد کشاورزی مأموریت تأمین امنیت غذایی را برعهده دارد و کشاورزان بدون منت این وظیفه مهم را انجام می‌دهند.

صفری تصریح کرد: استان مرکزی در تأمین محصولات اساسی کشاورزی خودکفاست و حتی در محصولات استراتژیکی مثل گندم مازاد تولید داریم و می‌توانیم نیاز صنف و صنعت را تأمین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: در سایر محصولات بخش کشاورزی مثل شیر، گوشت، مرغ و تخم مرغ هم علاوه بر تأمین نیاز استان مازاد تولید داریم و به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چالش عمده بخش کشاورزی بهره‌وری است و روش تأمین امنیت غذایی نیز همین افزایش بهره بهره‌وری است که در سال‌های اخیر در ریل قرار گرفته ایم اما به دلیل برخی محدودیت‌ها سرعت کم است و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

صفری افزود: دنیا، کشور و استان مرکزی با چالش آب مواجه است هر چند با اقدامات صورت گرفته در سنوات اخیر وضعیت تا حدودی بهتر شده اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و امسال با اعتبارات خوبی که در این زمینه دیده شده امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های مطلوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اذعان داشت: سند دار کردن اراضی کشاورزی هم مطالبه حاکمیت است و هم کشاورزان باید به عنوان یک مطالبه برای هویت دار شدن اراضی کشاورزی این مهم را دنبال کنند.

وی گفت: رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی صورت گرفته و به همین میزان سند صادر شده است و در رتبه بین ۵ تا ۱۰ کشور قرار داریم.

صفری با تاکید بر لزوم توجه کشاورزان به مقوله بیمه افزود: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارات مختلف اعم از سرمازدگی، سیل و خشک سالی به بخش کشاورزی وارد شده اما متأسفانه ضریب نفوذ بیمه کم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی دارای مشکلات ساختاری است اما اگر با مشارکت کشاورزان قوی شود قطعاً خدمات بهتری ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285499

مهمترین اخبار ایران و جهان: