نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:19

رشد 860 درصدی تولید گندم در آبدانان طی امسال

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان از رشد ۸۶۰ درصدی تولید گندم این شهرستان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته خبر داد.

عبدالنبی امینی پور مدیر جهاد کشاورزی آبدانان صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: امسال باتوجه به بارش های موثر نزولات جوی، در مقایسه با سال گذشته بیش از ۸۶۰ درصد رشد تولید گندم در شهرستان ثبت شد.

وی ادامه داد: در شهرستان نزدیک به ۲۲ هزار هکتار سطح زیر گندم داشته ایم که پیش بینی کردیم از این میزان سطح زیرکشت ۴۲ هزار تن گندم تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان یادآور شد: از این میزان گندم تولیدی، بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول مازاد بر نیاز تحویل مراکز خرید گندم شهرستان شده است.

امینی پور افزود: باپیگیری ها و تلاش های مسئولان استان و شهرستان کل بهای گندم تحویلی به مراکز خرید به قیمت پارسال به حساب کشاورزان واریز شد.

وی بیان کرد: درباره مابه تفاوت بهای گندم منتظر اعلام شورای نرخ گذاری برای قیمت جدید گندم هستیم و با اعلام نرخ جدید مابالتفات بهای گندم به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به زیر کشت گندم رفته که پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309755

مهمترین اخبار ایران و جهان: