نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 06:29

تعمیرات اساسی میادین چهارده‌گانه پارس‌ جنوبی آغاز شد

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس از آغاز تعمیرات اساسی سکوهای میدان گاز پارس جنوبی برای آماده شدن برای فصل زمستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سلمان خزایی معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تعمیرات اساسی سکوهای چهارده‌گانه تا پیش از آغاز فصل سرد پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: تعمیرات سکوهای میدای مشترک پارس جنوبی با مشارکت کارکنان این شرکت و استفاده از توان شرکت‌های پیمانکاری ایرانی بدون دخالت نیروها و تجهیزات خارجی انجام می‌شود؛ این تعمیرات نقش اساسی در تولید ایمن و پایدار گاز در فصل زمستان دارد.

خزایی بیان کرد: بطور معمول تعمیر هر سکو هفت تا ۲۰ روز زمان نیاز دارد؛ در تابستان نیز برای تولید پایدار برق و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها، به‌طور میانگین روزانه ۶۶۰ میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی تولید می‌شود.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: تعمیرات سکوها به گونه‌ای انجام می شود که خللی در مقدار تولید گاز ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در اوج زمستان سال گذشته روزانه ۷۰۶ میلیون مترمکعب تولید گاز از این میدان مشترک برداشت شد و امسال بی‌شک این مقدار به‌دلیل جبران کسری و ناترازی گاز افزایش خواهد داشت.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312155

مهمترین اخبار ایران و جهان: