نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:32

نقاشی واقعه غدیرخم در دانشگاه هنر شیراز

شیراز- سردبیر جشنواره ملی تجسم غدیر گفت: واقعه غدیر خم توسط علی بحرینی در دانشگاه هنر شیراز نقاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد زارع مهذبیه بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه‌ این رویداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه هنر شیراز با هدف تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ والای غدیر اقدام به برگزاری جشنواره‌ هنرهای تجسمی با موضوع غدیر خم نموده است.

وی افزود: این جشنواره که در شش رشته‌ طراحی پوستر، حروف‌نگاری، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و نقاشی با حضور داوران برجسته کشوری ترتیب یافته است، به‌دلیل استقبال و درخواست مکرر هنرمندان، تا یکم شهریورماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه‌ این جشنواره ارسال نمایند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی فارس خبر داد: در راستای برگزاری «جشنواره‌ هنرهای تجسمی با موضوع غدیر خم»، این جشنواره برای تولید آثار فاخر هنری در طول دوره‌ فراخوان، اساتید مطرح کشور در رشته‌های مختلف هنری دعوت خواهد کرد و در اختتامیه‌ این جشنواره، تمامی آثار در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا، علی بحرینی با حضور در دانشگاه هنر شیراز، با تکنیک رنگ روغن، واقعه‌ی غدیر خم را در ابعاد ۱۲۰ در ۱۰۰ نقاشی کرده و آن را به دبیرخانه‌ی جشنواره اهدا نمودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311211

مهمترین اخبار ایران و جهان: