نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:45

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری

شهرکرد_مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۱۰۲ پروژه و ۴۲۳ واحد در بافت‌های فرسوده در سامانه ثبت نام و توانستند از وام ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۹ درصد استفاده کنند.

حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته شورای عالی شهرسازی کشور مصوبه‌ای در خصوص بافت‌های فرسوده در شهرها داشت.

وی افزود: در همین راستا یک بسته تشویقی در ۱۹ بند در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید، این بسته در بعدهای کلان، متوسط و جز تقسیم‌بندی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مفهوم کلی این بسته تشویقی این است که در بافت‌های فرسوده امتیازاتی به مالکان بدهیم که به ساخت و ساز و نوسازی تشویق شوند.

مقصودی عنوان کرد: ازجمله این امتیازات تراکم بیشتر نسبت به سایر محلات (بسته به شهر یک یا دوطبقه)، افزایش سطح اشغال، تسهیل در ایجاد پارکینگ و عرض معبر و در نظر گرفتن بخشی از واحد مسکونی به عنوان تجاری و… است.

وی خاطرنشان کرد: موارد ذکر شده در طرح تفضیلی شهری دیده نشده و صرفاً در بسته تشویقی در بافت‌های فرسوده لحاظ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات برای بافت‌های فرسوده در سال گذشته، اضافه کرد: در استان ۱۰۲ پروژه و ۴۲۳ واحد در بافت‌های فرسوده در سامانه ثبت نام کردند، این افراد توانستند از وام ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۹ درصد استفاده کنند.

مقصودی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ هنوز سهمیه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده اعلام نشده است که در صورت اعلام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280155

مهمترین اخبار ایران و جهان: