نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:01

سیلویو برلوسکنی در ۸۶ سالگی درگذشت

نخست وزیر اسبق ایتالیا که مدتی از سرطان خون رنج می‌برد، در ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق ایتالیا که در فاصله سال‌های ۱۱۹۴ تا ۲۰۱۴ ریاست سه دولت این کشور را برعهده داشت، پس از چندین سال دست و پنجه نرم کردن با سرطان خون، در ۸۶ سالگی درگذشت.

حزب فورزا ایتالیا که برلوسکنی رهبری آن را برعهده داشت، یکی از شرکای حزب حاکم فعلی ایتالیا است که جورجیا ملونی، در راس آن قرار دارد. نخست وزیر اسبق ایتالیا در سال ۱۹۳۶ در خانواده‌ای متوسط متولد شد.

برلوسکنی یکی از سیاستمداران پرحاشیه ایتالیا بود. او در سال ۲۰۱۷ به‌رغم اینکه دوران کاری‌اش با رسوایی‌های اخلاقی، اتهامات فساد مالی و محکومیت کلاهبرداری مالیاتی به شدت خدشه‌دار شده بود، به صحنه سیاست بازگشت و به‌دلیل عفونت ریه ناشی از سرطان خون، در بهار سال جاری ۶ هفته در بیمارستانی در میلان بستری بود. او در فاصله سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۷ مالک باشگاه آ.ث میلان نیز بود.

برلوسکنی که حزب فورزا را در ۱۹۹۳ تاسیس کرد، اولین نخست وزیر ایتالیا بود که بدون سابقه تصدی کرسی دولتی، به این پست رسیده بود و دوره دوم نخست وزیری ا و(۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶) طولانی‌ترین دوران تصدی این سمت از جنگ جهانی دوم به بعد محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۰۸ به قدرت بازگشت اما در بحبوحه بحران بدهی شدید ایتالیا، در سال ۲۰۱۱ مجبور به استعفا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280199

مهمترین اخبار ایران و جهان: