نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:19

۲۹۴ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در اردبیل شناسایی شد

اردبیل- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیش از ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل شناسایی شد.

سیاوش نیرومند در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تعداد ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده که از این تعداد اجرای حکم ۳۶ فقره به استناد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی و تعداد ۱۰۰ فقره با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی شده در دست اقدام است.

وی سطح اراضی آزادشده را افزون بر ۲۶ هزار متر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: حفظ زمین‌های کشاورزی یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی است و باید بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده داشته باشیم.

نیرومند هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این خصوص سامانه ۱۳۱ سامانه ارتباط مردمی حفاظت امور اراضی کشاورزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرف غیرمجاز و زمین خواری و استفاده غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی خواست؛ قبل از هرگونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279911

مهمترین اخبار ایران و جهان: