نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 13:43

آیت الله ناصری: قضات باید منش تحلیلی داشته باشند

امام جمعه یزد گفت: شهید بهشتی فردی متفکر و محقق بود و قضات استان نیز باید با الگوگیری از ایشان منش تفکری و تحلیلی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست با شورای قضایی استان یزد با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی فردی منظم و وقت‌شناس، مردم‌دار و دیندار بود که در زمان حیات خود به ملت ایران عشق می‌ورزید و به دنبال تحقق حقوق آنها بود.

وی افزود: شهید بهشتی فردی تحلیلگر و محقق بود که ساعت‌ها به مطالعه و تحقیق نسبت به موضوعات مختلف می‌پرداخت.

امام جمعه یزد با بیان این‌که شهید بهشتی الگوی بزرگ قضات کشور و استان است، گفت: باید همانند این شهید بزرگوار تفکر در موضوعات مختلف را در زندگی خود جای دهیم.

آیت الله ناصری با بیان این‌که مدیریت‌ها در کشور باید مدیریت تحقیقی و کارگشا باشد نه تنها مدیریت حفظی که توانایی حل مسئله را نداشته باشد، تصریح کرد: یک قاضی خوب باید در هنگام مواجه با پرونده سخت و سنگین، راه‌حل‌هایی که در پس آن اندیشه و تفکر باشد ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: اهمیت تفکر در زندگی و مشکلات آنقدر زیاد است که دشمن تلاش دارد در جنگ نرم نسل جدید را به مسیری حرکت دهد که هویت و تفکر پوشالی غرب را به آن‌ها تحمیل کند.

وی با اشاره به اهمیت بلند همتی در مسیر زندگی عنوان کرد: همت بلند، تقویت ذهن در زمینه ارائه راهکار و گره‌گشایی و استقلال در رای و نظر سه مورد مهم است که باعث پیشرفت در زندگی  شخصی و اجتماعی هر فرد می‌شود.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308111

مهمترین اخبار ایران و جهان: