نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 15:41

پروژه‌ها و مصوبات سفر دولت به لرستان با سرعت بیشتری عملیاتی شوند

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: پروژه‌ها و مصوبات سفر دولت به لرستان با سرعت بیشتری عملیاتی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و ارتحال حجت‌الاسلام سید «شکرالله طاهری» در خرم‌آباد، اظهار داشت: ایشان بیش از نیم‌قرن در حوزه علمیه کمالیه به تدریس، تعلیم، تربیت، تبلیغ و… پرداخت، صدها شاگرد را تربیت کرد، بیش از نیم‌قرن در مساجد مختلف و مسجد بازار به اقامه نماز جماعت پرداخت.

وی عنوان کرد: ایشان آیات و احادیث اخلاقی و معنوی را برای شرکت‌کنندگان در نماز قرائت می‌کردند، ایشان روحانی زاهد و مردمی بودند که علم و عمل، معنویت و اخلاق، ساده‌زیستی و مردم‌داری، برخوردار از سلامت نفس، طهارت روح، همراه با امام راحل و مقام معظم رهبری، رنج‌کشیده تبلیغ در دوران‌های سخت و ظلمانی ستم‌شاهی، همگام با روحانیت استان، سخنرانی‌های روشنگرانه، حضور فعال در میان طوایف و عشایر، ارتباط مستحکم با جوانان انقلابی، حضور در هشت سال دفاع مقدس، مواضع محکم و مستحکم در مقابل فتنه‌گران و… از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: از همه مردم باوفا، متدین و انقلابی شهر خرم‌آباد که در مراسم‌های مختلف ایشان حضور داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

غدیر روز اکمال دین است

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به اشاره به عید غدیر، اظهار داشت: غدیر روز اکمال دین است، روزی که خداوند همه نعمت‌های خود را برای هدایت بندگان فرستاد، روزی که نقشه‌های دشمن نابود شد، همه اینها نشانه عظمت روز غدیر است.

وی بیان داشت: روز غدیر، روز جدایی حق و باطل است، روزی است که طرف‌داران حق مسیر خود را تا روز قیامت شناختند، روز غدیر فقط روز انتصاب امیرالمؤمنین نیست، بلکه روزی است که تا تاریخ، تاریخ است و تا روزگار، روزگار است، جانشینان و حاکمان مشخص شده است، این اهمیت روز غدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه از مردم استان، جوانان، نوجوانان، نیروهای مردمی، اقشار مختلف مردم، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و… به‌خاطر برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های غدیر تشکر می‌کنم، گفت: امسال غدیر متفاوت از سال‌های دیگر برگزار شد، امیدواریم در سال‌های پیش رو این حرکت شعاری و شعوری با کمیت و کیفیت بهتر و بیشتری برگزار شود.

پروژه‌ها و مصوبات سفر دولت با سرعت بیشتری عملیاتی شوند

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از تلاش‌هایی که دولت در این مدت انجام داده تشکر و قدردانی می‌کنیم، افزود: عضویت در پیمان شانگهای، انتخاب سیاست‌هایی بر اساس عزت، خدمت و مصلحت، سفر رئیس‌جمهور به کشورهای مختلف و انعقاد قراردادهای مختلف، راه‌اندازی برخی کارگاه‌ها و معادن تعطیل، تکمیل راه‌های مواصلاتی و چند خطه، تکمیل و احداث خطوط ریلی، پرداخت بدهکاری‌های سنگین دولت دوازدهم، ساخت یکی از میادین پارس جنوبی، ساخت مسکن‌های دولت قبل، تلاش برای برگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران، و… از جمله این اقدامات بوده که آینده روشنی را برای کشور ما در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سد «معشوره» در حال ساخت است، خط ریلی خرم‌آباد - دورود در حال احداث است، برخی از بیمارستان‌ها در حال تکمیل است، البته نیاز است که سرعت ساخت این پروژه‌ها بیشتر شود، افزود: باید گام‌های بلندتری را برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اعلام کردند که بودجه استان امسال ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده، باید در کنار بودجه، افزایش سرمایه بانک‌ها در استان، استفاده از بودجه‌های متمرکز ملی، ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و… موردتوجه قرار گیرد، بیان داشت: همه اینها در کنار کارخانه‌های تعطیل شده؛ مانند پارسیلون، چرم و پوست، سیمان خرم‌آباد، فولاد ازنا، صدر فولاد، هتل صخره‌ای، برج‌های دوقلو، پادگان ۰۷، راه‌اندازی معادن تعطیل شده، ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیل سدها، تصفیه‌خانه‌ها، توجه به مبلمان شهری، بهره‌گیری بهتر از سفر دوم رئیس‌جمهور می‌تواند بیکاری و تورم را در استان ما کاهش دهد.

حجاب و عفاف سند افتخار بانوان ایرانی است

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه کارهای خوبی انجام شده، کارهای انجام نشده فراوانی داریم که در حال پیگیری هستند، بیان داشت: مرکز نشینان باید به این موارد توجه کنند، این کاستی‌ها البته نباید سبب ناامیدی شود، کاستی‌ها باید عزم ما را راسخ‌تر و مصمم‌تر کند تا آنها را به موفقیت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، دینی، اجتماعی و… جوانان، تصریح کرد: پوشش و حجاب در طول تاریخ سند افتخار برای بانوان و دختران این سرزمین بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه حجاب جنبه شرعی و قانونی دارد، افزود: از بانوان و دختران گرامی استان درخواست می‌کنم به پوشش و حجاب که سند افتخار ایران و اسلام است را حفظ کنند، سرانجام بدپوششی آسیب به خود و دیگران است.

حجت‌الاسلام شاهرخی، تأکید کرد: شخصیت بانوان ما آموخته‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و… آنها است، نظام اسلامی نمی‌تواند با گناه کنار بیاید، نمی‌تواند با کشف حجاب و بدحجابی کنار آید، دولت و ملت، جوانان انقلابی، دختران محجبه و پسران چشم‌پاک پای مسئله حجاب ایستاده‌اند، به وظیفه خود که تذکر زبانی است عمل می‌کنند، دستگاه‌های فرهنگی انتظار می‌رود با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر این معرفت افزایی و بصیرت‌افزایی را گسترش بدهند. نیروی انتظامی و قضائی هم به وظایف خود عمل می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340599

مهمترین اخبار ایران و جهان: