نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 11:54

تعامل شهرداری همدان با پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد همدان

همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در جهت برگزاری مسابقات ورزشی و معرفی تیم‌های محلات با پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد همدان تعامل و همکاری می‌کنیم.

سعید شهابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند تکمیل زمین‌های ورزشی و زمین چمن مصنوعی پارک‌های همدان اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات بعضی از این زمین چمن‌ها فعلاً بهره برداری نشده که درصدد رفع مشکلات هستیم.

وی افزود: معاونت ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تمام برنامه‌ها را کامل انجام داده که بتوانیم از ۱۵ تیر ماه شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در زمین‌های ورزشی باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بازدید از زمین‌های ورزشی مناطق همدان گفت: طی روزهای گذشته از زمین‌های ورزشی شهرداری منطقه ۱ و ۴ بازدید کرده‌ایم.

شهابی خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای آینده از زمین چمن شهرداری‌های منطقه ۲ و ۳ همدان نیز بازدید خواهیم داشت و با رفع موانع و مشکلات، مسابقات ورزش فوتبال شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تعامل با پایگاه‌های مقاومت بسیج هستیم، بیان کرد: سعی کرده‌ایم با پایگاه‌های مقاومتی بسیج و سپاه که در تعامل با مساجد محلات هستند همکاری داشته باشیم که تیم‌های ورزشی را از طریق به ما معرفی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در حوزه فرهنگی، گروه‌های مردمی برنامه‌های مختلفی دارند سعی کردیم که از آن‌ها حمایت بیشتری به عمل آوریم مخصوصاً به صورت مناسبتی برنامه‌های فرهنگی را پیش می‌بریم مناسبت‌های مختلفی مانند عید غدیر و عید قربان وجود دارد که سعی شده که برنامه‌ها به صورت متمرکز هم در پیاده‌راه و هم در محله‌ها برگزار شود.

شهابی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های حوزه اجتماعی شهرداری همدان گفت: در حوزه‌های اجتماعی بخشی به نام آموزش شهروندی داریم که در این بخش بحث آموزش شهروندی تاکسیرانان شروع شده است.

وی افزود: در هر منطقه قرار است ۱ یا ۲ محله انتخاب کنیم و دنبال این هستیم که آموزش شهروندی صورت بگیرد که در راستای آموزش شهروندی مردم زباله‌ها را به تفکیک بیرون بگذارند و زباله‌هایی که قابلیت خشک شدن دارند را از شهروندان خریداری کنیم سال گذشته ما با بعضی از دامداری‌ها صحبت کردیم زباله میوه‌ها را خشک می‌کردند و تحویل می‌دادند امسال شرکت‌ها دنبال این هستند که از مردم زباله‌های خشک را خریداری کنند.

شهابی نیا با بیان اینکه برای اجرای آموزش شهروندی یکی یا چند کوچه را انتخاب می‌کنیم تا با مردم صحبت شود که یک روز در میان زباله‌ها را بیرون بگذارند، گفت: بدین صورت فرهنگ سازی اتفاق خواهد افتاد و این کار هم برای شهرداری درآمدزایی دارد تا اینکه هر روز مجبور به جمع‌آوری زباله‌ها باشد و هم برای مردم زباله‌ها تفکیک می‌شود و محل درآمد برای آنهاست البته این کار، کار زمان‌بری است کما اینکه اصفهان تقریباً روی این موضوع مدت ۱٠ سال کار کرد تا امسال توانست نتیجه کار را بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در حوزه آموزش شهروندی، آموزش ترافیکی برای کودکان و نوجوانان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، همچنین آموزش‌هایی در حوزه خانواده داریم که در همین راستا یک سری همایش‌ها برگزار کردیم که هفته پیش یکی از این همایش‌ها با موضوع ازدواج مبحث تعامل بین همسران و مسائلی از این دست برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317255

مهمترین اخبار ایران و جهان: