نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:56

امام جمعه اردبیل: خودسازی بشر و گردن نهادن به امر خداوند فلسفه عید قربان است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: گردن نهادن به امر الهی و قرارگیری در مسیر خودسازی از اهداف و فلسفه وجودی عید قربان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید قربان در شهیدگاه اردبیل اظهار کرد: اعیاد مسلمانان ابعاد تربیتی، معنوی، اقتصادی و سیاسی اعیاد مسلمانان واشته و از دوران حضرت آدم تاکنون انسان‌ها در برابر عظمت خداوند قربانی آوردند اما در این بین قربانی که حضرت ابراهیم آورد متفاوت بود و آن حضرت قربانی از صنف آدم آورد تا نشان دهد که چه قدر از تعلقات دنیوی به دور است.

وی افزود: فلسفه عید قربان بریدن از تمام تعلقات دنیوی و گردن نهادن در برابر امر الهی است و به همین دلیل این عید بشریت را در مسیر خودسازی قرار داده و ما نیز باید همانند حضرت ابراهیم تمام تعلقات دنیوی را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: حضرت ابراهیم یک تنه در برابر ظالم زمان خود ایستاد و ایستادگی در برابر زورگویان و ظالمان از اساس کار پیامبران و ائمه اطهار بوده و امروزه ما نیز باید با تبعیت از این بزرگان در برابر ظالمان ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر شهر اردبیل، نماز عید قربان در سایر شهرستان‌های استان اردبیل با حضور پرشور مردم مومن اقامه شد و ائمه جمعه و جماعات با تبریک این عید معنوی و دینی، مردم را به دستگیری از فقرا و نیازمندان و صله رحم توصیه کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317499

مهمترین اخبار ایران و جهان: