نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 20:12

۱۶۹ حادثه در استان اردبیل به ثبت رسیده است

گرمی- استاندار اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۶۹ حادثه در سامانه ثبت حوادث استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان گرمی با حضور وزیر کشور اظهار کرد: از این تعدد ۳۱ حادثه مربوط به جاری شدن سیل بوده که ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته ۳۰ مورد وقوع سیل در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان به دنبال بروز سیل در شمال این استان به ۴۷ هزار نفر خدمات ارائه کرده و ۱۰ هزار خانوار را تحت حمایت برده اند.

استاندار اردبیل افزود: تنها در حوزه ابنیه ها شامل جاده، منازل مسکونی، مدارس و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت‌ها بسیار سنگین بوده است.

عاملی با بیان اینکه در این حوادث هفت نفر فوت شده و پنج نفر نیز مصدوم شدند، گفت: یکی از مفقودین در سیل اخیر بعد از طی شدن ۹۰ کیلومتر مسیر پیدا شده و تیم‌های هلال احمر در قالب ۶۱ تیم و ۲۳۵ نفر در این حوادث به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر ۵ هزار ساختمان آسیب دیده ترمیمی، ۳۱۰ ساختمان بازسازی و سه مدرسه آسیب دیده اند که از امروز ساخت، بازسازی و ترمیم آنها به همت بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: سیل در دو ماه اخیر به ۲۷۵ روستای استان خسارت وارد کرده که عمده این خسارت‌ها مربوط به اراضی کشاورزی، باغات، واحدهای مسکونی روستایی و تأسیسات شهری و روستایی بوده است.

عاملی تصریح کرد: یک هزار میلیارد ریال منابع به حساب استان واریز شده که با توزیع این اعتبارات تلاش می‌کنیم خدمات سریع‌تری را به سیل زدگان ارائه کرده و تا شروع فصل سرما امکان تأمین سرپناه برای آسیب دیدگان را فراهم کنیم.

وی از دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه هلال احمر، سپاه و بسیج، بنیاد علوی و احسان و سایر دستگاه‌ها که در این مدت با حضور در مناطق سیل زده خدمات متنوعی را ارائه کردند، قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293599

مهمترین اخبار ایران و جهان: