نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:28

کمبود متخصص رادیولوژی در زنجان و ابهر

زنجان-مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: مراکز درمانی تأمین اجتماعی در زنجان و ابهر کمبود متخصص رادیولوژی دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جراحی، ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در مورد حضور نیروهای متخصص در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اظهار کرد: در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و شهید سلیمانی ابهر در حوزه پزشک عمومی مشکلی نداریم و متخصصان مختلفی از جمله اطفال، زنان و سایر موارد حضور دارند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در بخش رادیولوژی است و در زنجان و ابهر با کمبود متخصص رادیولوژی مواجه هستیم و با علوم پزشکی و متخصصان رایزنی می‌کنیم تا این نواقص برطرف و خدمات‌رسانی مطلوب به مراجعان ارائه شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: همچنین این دو مرکز درمانی با کمبود متخصص قلب نیز مواجه هستند و با رایزنی‌هایی که انجام شده بخش قلب بیمارستان امام حسین(ع) دوباره فعال خواهد شد.

وی در مورد واگذاری مراکز درمانی تأمین اجتماعی به علوم پزشکی ابراز کرد: این موضوع صحت ندارد، علاوه بر این مدیریت درمان تأمین اجتماعی به موضوع پیشگیری از بیماری‌های مزمن مثل دیابت و فشار خون نیز ورود کرده و با وجود اینکه تعهدی در این حوزه ندارد، خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد.

جراحی به موضوع بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: بدهی تأمین اجتماعی در طرح دارویار تا پایان اردیبهشت‌ماه تسویه شده است.

وی از احداث درمانگاه جدید سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان خدابنده به مساحت 3 هزار مترمربع خبر داد و گفت: این درمانگاه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و در مدت 24 ماه ساخته و به مردم شهرستان تحویل داده خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان افزود: طرح توسعه بیمارستان شهید قاسم سلیمانی نیز با اعتبار بیش از 90 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی با اشاره به بازسازی و افتتاح پارکینگ و بهسازی محوطه اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به مساحت 8 هزار مترمربع انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347355

مهمترین اخبار ایران و جهان: