نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 09:16

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اربعین در مرز مهران تکمیل شوند

ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه تا اربعین فرصت زیادی باقی نمانده است، گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اربعین در مرز مهران تکمیل شوند.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: نباید اجازه داد رشادت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در مهران، با سهل‌انگاری به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی اربعین کاری جهادی و همتی مردانه همچون شهدای مرز مهران می‌طلبد.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: از وزرای بهداشت و درمان و امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل گمرک کل کشور تقاضا دارم مهران و ایلام را متعلق به کل کشور بدانند، چرا که زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و سلامت در مهران فراهم نیست.

بسطامی عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود فرودگاه مهران و همچنین توجیه مرزی و اقتصادی بودن آن، در صورت انجام رایزنی‌های لازم، با کسب مجوز و اخذ اعتبارات لازم، تجهیز و ساخت یک فرودگاه بین المللی درخور و شان مردم استان و مسافران عراقی و زوار ایرانی سراسر کشور، محقق خواهد شد.

وی گفت: احیاء و بازسازی فرودگاه مهران از حیث انتقال گردشگران، زوار عتبات عالیات و همچنین سرمایه گذاری‌هایی که در این شهرستان انجام می‌شود، دارای توجیه اقتصادی است.

نماینده مردم ایلام اضافه کر: از آنجا که طولانی بودن مسیر ایلام تا رسیدن به شهر مرزی مهران، اهمیتِ داشتنِ یک فرودگاه بین المللی را دوچندان می‌کند، در صورت ترمیم و بازسازی فرودگاه مهران، این موضوع نقش مهمی را می‌تواند در توسعه مرز و آسان شدن رفت و آمد زائران به عتبات عالیات و خروج ایلام از بن بست رقم بزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296999

مهمترین اخبار ایران و جهان: