نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:46

6 ماه حبس و 460 میلیون تومان جریمه برای 5 تولیدکننده متخلف در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: یک واحد تولیدی صنایع ساختمانی تولیدکننده سنگدانه، سه واحد تولیدکننده بتن آماده و یک واحد تولیدی فرآورده آرد به دلیل عدم انطباق با استانداردهای لازم محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش گفت: بر اساس رای صادره دادگاه بخش فلارد در خردادماه، مدیران واحد تولیدی صنایع ساختمانی تولیدکننده سنگدانه مورد مصرف در بتن متخلف به دلیل تولید، توزیع و فروش بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

جریمه نقدی ۳ واحد تولیدی متخلف در چهارمحال و بختیاری

وی از پرداخت جزای نقدی مدیران سه واحد تولیدی متخلف تولیدکننده بتن آماده در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مدیران سه واحد تولیدی متخلف تولیدکننده بتن آماده که اقدام به تولید و عرضه این فرآورده با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوطه کرده بودند، به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مدیرکل استاندارد استان اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۱ قانون در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون تصمیم‌گیری می‌شود.

واحد تولیدی فرآورده آرد به پرداخت جزای نقدی محکوم شد

وی عنوان کرد: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در خردادماه سال جاری، یک واحد تولیدی فرآورده آرد به دلیل عدم انطباق فرآورده با استاندارد مربوطه به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد استان گفت: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد  ایران و یا تاییدیه آن و همچنین استفاده از ظروف و وسایل بسته‌بندی دارای علامت برای بسته‌بندی، عرضه و فروش فرآورده‌های غیراستاندارد، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295355

مهمترین اخبار ایران و جهان: