نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 08:29

پیش‌بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم در شاهرود

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از پیش‌بینی برداشت ۱۴ هزار تن گندم از سه هزار و ۳۶۹ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در شهرستان شاهرود خبر داد.

حمید آقابیکی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به برداشت گندم از سه هزار و ۶۹۴ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در شهرستان شاهرود اظهار کرد: برداشت گندم در منطقه خارتوران بخش بیارجمند آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود فرآیند برداشت تا اواخر مردادماه ادامه یابد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زارعی جاری، حدود ۱۴ هزار تن گندم در شهرستان شاهرود برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به کشت ارقام پیشگام و میهن در شهرستان افزود: یک هزار تن بذر برای این سطح زیرکشت مورد استفاده قرار گرفته که از این میزان، ۳۵۰ تن بذرهای گواهی‌شده است.

آقابیکی با بیان اینکه هر ساله حدود ۴۰ دستگاه کمباین شامل هفت دستگاه کمباین بومی و مابقی به‌صورت مهاجر از سایر استان‌ها عملیات برداشت گندم را در شهرستان شاهرود انجام می‌دهند، گفت: ۱۰ مرکز خرید در این شهرستان با استقرار ۱۹ کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود آماده خرید تضمینی گندم هستند.

وی سطح مبارزه‌شده علیه عوامل خسارت‌زای گندم را چهار هزار و ۱۴۶ هکتار عنوان کرد و افزود: این مبارزه علیه آفات گندم غیر از سن در ۲ هزار هکتار، علف‌های هرز گندم در ۸۷۳ هکتار و سن گندم در ۹۰۰ هکتار انجام شده و در مجموع، سه هزار هکتار مبارزه زراعی و مکانیکی غیرشیمیایی صورت گرفته است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323799

مهمترین اخبار ایران و جهان: