نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 08:05

تشکیل پرونده قضایی برای 5 مدیر در گنبدکاووس

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس گفت: در راستای برخورد با ترک فعل مدیران تاکنون ۲۵ تذکر جدی به روسای ادارات ابلاغ شده و برای پنج مدیر دستگاه اجرایی شهرستان در دادسرای استان و شهرستان گنبدکاووس پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسینعلی ایزد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال گذشته اقدامات خوبی با همکاری شورای تامین، نیروی انتظامی، دادگستری، سازمان بازرسی و غیره در سطح شهرستان گنبدکاووس انجام شد.

وی با اشاره به انهدام بزرگترین باند قاچاق شاهدین دروغین در شهرستان تصریح کرد: این باند در اطراف دادگستری تردد کرده و با شهادت دروغین سبب تضییع حقوق بسیاری از مردم می‌شدند که تمامی انها شناسایی ،دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تیم ویژه بازرسی در محوطه دادگستری مستقر شده و کارچاق‌کن‌هایی که ادعا داشتند در دادگستری نفوذ داشته و با دریافت مبالغ کلان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و ریشه این مجرمین نابود شد.

وی ادامه داد: مجموعه دادگستری در تلاش برای احقاق حقوق عامه بوده و در این راستا جلوی نابسامانی مجموعه سوارکاری در حوزه تغییرکاربری اراضی و تجاوز به حریم منابع طبیعی و ملی گرفته شد.

ایزد با اشاره به وقوع سرقت‌ها در شهرستان گنبدکاووس گفت: در این حوزه به ویژه سرقت‌های خشن و مسلحانه اختیارات ویژه به فرماندهی نیروی انتظامی داده شد و توانستیم در سال گذشته برخورد قاطع با سارقین مسلح و خشن را داشته و اجازه ندهیم چنین افرادی در شهرستان عرض‌اندام نمایند.

وی بیان کرد: در حال حاضرپرونده سرقت‌های مسلحانه و خشن درگنبدکاووس بسته شده و فردی جرات تعرض به مال مردم از این طریق را ندارد و اغلب سرقت‌ها بصورت خرد گزارش می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در هشت‌ماه گذشته به هیچ سارق سابقه‌دار که در زندان بسر می‌برد، مرخصی اعطا نشده و چنین مجرمین در زندان تا پایان محکومیت خود حق مرخصی ندارند.

وی ابراز کرد: تمامی خریداران ضایعات در گنبدکاووس ساماندهی شدند و افرادی که بصورت قاچاق ضایعات و یا اموال سرقتی خریداری می‌کردند و به آنها اصطلاحا مالخر می‌گفتند شناسایی و محل کسب آنها پلمب و با چنین افراد برخورد قاطع شد.

ایزد با اشاره به حمایت دادگستری از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و یا راکد بیان کرد: در راستای اقتصادمقاومتی و رفع موانع تولید، مجموعه دادگستری ۵۰ بازدید از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و راکد انجام داده و طی برگزاری جلسات کارشناسی، با دستور قضایی از تعطیلی حدود ۱۸ واحد تولیدی جلوگیری شده و به تمام بانک‌ها اعلام شد که در ازای دریافت بدهی خود حق تعطیلی هیچ واحد تولیدی را ندارند.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در راستای نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و ترک فعل مدیران تاکنون ۲۵ تذکر جدی به روسای ادارات ابلاغ شده و برای پنج مدیر دستگاه اجرایی شهرستان در دادسرای استان و شهرستان گنبدکاووس پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس بیان کرد: در راستای حفظ و حراست از منابع ملی شهرستان، ۲۰۰ هکتار از اراضی عدوانی، ۴۴ هکتار از حریم بستر رودخانه‌ها و بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان رفع تجاوز و رفع تصرف شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304655

مهمترین اخبار ایران و جهان: