نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:41

طرح نصب پلاک‌های هوشمند در ساختمان‌های اردبیل توجیه اجرایی ندارد

اردبیل-عضو هئیت رئیسه شورای شهر اردبیل گفت: طرح نصب پلاک‌های هوشمند در ساختمان‌های اردبیل بدون هرگونه بررسی و مطالعه اولیه توجیه اجرایی ندارد.

سیدناصر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص لایحه واگذاری پروژه طراحی، نصب و اجرای پلاک هوشمند در املاک اردبیل، اظهار کرد: هر طرحی بدون مطالعات جامع و بررسی نقاط ضعف و قوت موجب ضرر و زیان به بیت المال و تضییع حقوق شهروندان و کاهش اعتماد عمومی نسبت به سایر طرح‌های اجرایی شهرداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پلاک‌های هوشمند اطلاعات ساختمان‌ها از طریق کدهای کیو آر درج خواهد شد، گفت: پیوست امنیتی اطلاعات درج شده در پلاک‌های هوشمند املاک باید توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: این طرح بدون هرگونه بررسی و مطالعه اولیه قطعاً شکست خواهد خورد.

حسینی با بیان اینکه در لایحه ارسالی به روشنایی معابر با استفاده از نصب این پلاک‌ها اشاره شده است، گفت: این پلاک‌ها نه تنها در روشنایی معابر مؤثر نخواهد بود و نور مفیدی برای روشنایی نسبت معبر نداشته و بلکه فقط افزایش بار مالی به شهروندان خواهد داشت.

وی افزود: چگونگی نحوه تأمین برق این پلاک‌ها، دوام پلاک‌های نصب شده در شرایط جوی متفاوت از جمله باران و برف و …چگونگی تعویض باطری، سرقت چراغ‌ها و چند موضوع دیگر از جمله مواردی است که باید قبل از تصویب این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: خریداری بیش از ۱۵۰ هزار پلاک هوشمند با قیمت هر پلاک ۳۵۰ هزار تومان که جمعاً حدود ۵۰ میلیارد تومان خواهد شد، فشاری مضاعف بر جیب شهروندان خواهد بود که بنده مخالف اجرای بدون مطالعات جامع این طرح هستم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303899

مهمترین اخبار ایران و جهان: