نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:04

امام جمعه موقت اصفهان: قوه قضاییه عدالت و امید را زنده می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جامعه ما نیاز دارد که امید در دل مردم ایجاد شود و قوه قضاییه برای اجرای عدالت و امید آمده است که باید از نیروهای مؤمن، متعهد و بهشتی مسلک استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام ذی‌الحجة، اظهار کرد: کسب تقوای الهی، دوری از معصیت و رسیدن به سبک زندگی ابراهیمی، تسلیم اسماعیلی و صبر هاجری در مناسک حج نهفته است.

وی افزود: حج یک برنامه فشرده اخلاق عملی است که در قالب مناسکی آمده تا انسان بتواند به آن مدارک عالیه کمال معنوی و انسانی برسد همه ما باید واقعاً فلسفه وجودی احکام اسلام را درست درک کنیم در این صورت عبادات لذت‌بخش و تاثیر‌گذار خواهد بود.

محمودی با اشاره به واقعه سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال ۱۳۶۰، بیان کرد: خدا را شاکریم که این حکیم و فقیه زمان از ترور منافقین کوردل، سالم و صحیح ماندند تا کشتی انقلاب را به سر ساحل مقصود برسانند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی مظلوم و ۷۲ تن از یارانش، گفت: قوه قضاییه یک قوه مستقلی است در حالی که دو قوه مجریه و مقننه ممکن است بر اساس تحریم‌ها و شرایط سیاسی و اقتصادی موانعی داشته باشند که به سرعت نتوانند به اهداف‌شان برسند اما قوه قضاییه مبتنی بر این مشکلات نیست.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در راستای اجرای عدالت و برخورد با فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی تلاش‌های بسیاری کرده است که طبیعتاً اجرای حق و حقیقت برای عده‌ای تلخ است اما تلخی عدالت دو رو است یعنی در حالی که ناگوار است جامعه آرام می‌گیرد.

محمودی تصریح کرد: جامعه ما نیاز دارد که امید در دل مردم ایجاد شود و قوه قضاییه برای اجرای عدالت و امید آمده است که باید از نیروهای مؤمن، متعهد و بهشتی مسلک استفاده کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در جامعه ما کمرنگ شده است عفو و گذشت بوده که باید فرهنگ‌سازی کنیم تا اختلافات در جامعه کاهش پیدا کند تا قوه قضاییه بتواند با دقت لازم به پرونده‌های کلان و مهم رسیدگی کند و از همه مردم درخواست دارم که این همه پرونده‌سازی نکنند.

وی با اشاره به فرمایشات بسیار پرمغز، امیدوار کننده، خط‌دهنده و دقیق رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس دفتر سیاسی حماس، اظهار کرد: مسئله فلسطین قلب مسائل اسلام است که اگر این قلب پیشرفت داشته باشد در مسائل دیگر اسلام هم پیشرفت حاصل می‌شود ولی اگر دچار لغزش و رکود شود موضوعات دیگر اسلام هم همین‌طور خواهند شد.

محمودی ادامه داد: همه مسائل جهان اسلام به مسئله فلسطین مربوط می‌شود و حضور عده‌ای از اروپایی‌ها در راهپیمایی روز قدس امسال نشان می‌دهد که این غده سرطانی رو به زوال است.

امام جمعه موقت اصفهان حمله پلیس آلبانی به اردوگاه منافقین و حضور مقتدرانه ایران در قلب خیاط خلوت آمریکا و امضای سندهای همکاری مختلف را اتفاقات امیدوارکننده و بسیار نویدبخش کشور عنوان و از تلاش دولت سیزدهم تشکر کرد.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303955

مهمترین اخبار ایران و جهان: