نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 16:01

غفلت از غدیر امت اسلامی را گرفتار انحراف کرد

بیله سوار - امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: غفلت از واقعه غدیر و بی توجهی به اصل امامت امت اسلامی را در طول تاریخ گرفتار انحراف و انحطاط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار با توصیه مردم به تقوی الهی و تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت امام هادی (ع) یکی از مصادیق تقوا را عدالت در سلوک و رفتارهای فردی و اجتماعی دانست.

وی اظهار کرد: در حاکمیت اسلامی در نهاد امامت جمعه به عنوان بزرگترین شعائر انقلاب اسلامی منظور از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی این است که قدرت در اختیار معنویت باشد.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه از اقدام سریع، به موقع و شبانه روزی مجموعه سازمان حمل و نقل جاده‌ای و راهداری استان و شهرستان و به ویژه از عنایت استاندار انقلابی و جهادی استان قدردانی کرده و این اقدام سریع دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی را قابل تحسین دانست.

عزیزی از مسئولان منطقه به ویژه فرماندار و دادستان شهرستان بیله سوار به عنوان مدعی العموم در راستای دفاع از حقوق مردم در بحث احیای جاده فرعی آغداش تقدیر و کرده و خواستار توجه جدی و پیگیری از طرف مسئولان استانی و شهرستانی در این خصوص شد.

وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و در پیش رو بودن فصل پاییز و زمستان و پایان فصل عمرانی، احیا و ترمیم جاده آغداش در سریع‌ترین زمان ممکن مطالبه جدی عموم است تا در آینده با وقوع حوادث احتمالی چون سیل و … دوباره این منطقه محروم مرزی دچار ضرر و زیان نشده و شاهد قطع راه‌های ارتباطی و مواصلاتی نشود.

عزیزی با اشاره به نام نامگذاری هفته پیش رو به نام حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: در تقویم سیاسی کشور ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و در اتفاقات این ماه شاهد نقض حقوق بشر توسط آمریکای جهانخوار هستیم.

وی با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم عید امامت و ولایت افزود: ۱۸ ذیحجه روزی است که پیامبر اسلام (ص) به فرمان خداوند حضرت علی (ع) را به جانشینی خود معرفی کرد که در واقع استراتژی نبی مکرم اسلام را می‌توان در چهار مورد مهم و حیاتی برای اسلام برشمرد که بعثت برای طلیعه اسلام، غدیر تکمیل و ثبوت نظریه اسلام و ولایت، عاشورا برای تضمین ماندگاری اسلام و فرج برای تجلی عینی حقایق اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در پایان فرارسیدن روز قلم و روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به اصحاب رسانه و اصحاب خدمات عمومی شهری و روستایی تبریک گفت و از زحمات هر دو قشر زحمتکش تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319855

مهمترین اخبار ایران و جهان: