نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 22:54

کتابخانه های پستی در هرمزگان راه اندازی شد/لزوم احیا پاک نونهالان

بندرعباس - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کتابخانه های پستی راه اندازی کرده ایم. مدیرکل پست قول دادند که در این بخش و رساندن کتاب به بچه ها همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین پشتکوهی عصر شنبه در نشست خبری با رسانه ها که در سالن جلسات کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه کانون بیش از ۶۰ سال در حوزه کودکان و نوجوانان در کشور فعالیت دارد، بیان داشت: مقام معظم رهبری و شهید بهشتی نظر مثبتی نسبت به کانون بعد از انقلاب داشتند. کتابخانه های کانون مراکز ثابت کانون پرورش فکری هستند و مراکز سیار با خودرو برای روستاها و محلات کم برخوردار فعالیت دارند. همچنین کتابخانه های پستی راه اندازی کرده ایم. مدیرکل پست قول دادند که در این بخش و رساندن کتاب به بچه ها همکاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون در حوزه نشر کتاب و ساخت فیلم و انیمیشن فعالیت می کند. هر جایی که آرم کانون باشد، آن محصول برای کودک و نوجوان استاندارد و مناسب است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش ها فیلم های کانون که در دنیا اکران می شوند، بی نظیر است، تصریح کرد: کانون سرمایه ملی است که اگر هر مسئول و شهروندی به آینده سرزمینش اعتقاد دارد، بایستی کمک کند که فعالیت های کانون معرفی شود.

پارک نونهالان در بندرعباس احیا شود

وی گفت: فعالیت های کانون با شعار ایمان، امید و دانایی در سال جاری فعالیت خودش را آغاز کرد. پارک نونهال که در گذشته جزو کانون در کنار خور گور سوزان بود الان در حال احتضار است و نیاز به احیای آن است. مکان توریستی، فرهنگی و علمی در تابستان امسال در کانون خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: بازدید عموم از رصدخانه علوم و… در تابستان خواهیم داشت. خانه خلاق نوجوان را در کانون خواهیم داشت. کافه کودک برای کانون را طراحی کرده ایم.

وی افزود: تولد ماه، سفر به ماه، میناکاری و… برنامه های رویدادهای فرهنگی و علمی تابستانه در استان هرمزگان است.

وی عنوان کرد: امسال برای والدین نیز قرار است نشست های تخصصی و مشاوره و کارگاه های ویژه مادر و کودک و پدر و کودک داشته باشیم. برنامه گذر کودک را اجرا می کنیم که اگر شهرداری همکاری کند، مدل های کودک نیز در طرح مان اجرا می شود و کودکان در گذر کودک با هم بازی می کنند. اگر آتش نشانی همکاری کند، می توانیم برای آب‌پاشی روی کودکان و خنک شدن کودکان استفاده کنیم.

وی از برگزاری ۲۰۰ کارگاه زیست محیطی در استان خبرداد و افزود: هشت فعالیت کتابخوانی، شناخت مفاخر، مشاغل، قرآن و حدیث، نقد و بررسی در استان برگزار می شود.

پشتکوهی با اعلام اینکه ۱۷ مرکز ثابت، دو سیار و یک مرکز پستی در استان داریم. ادامه داد: در تمام مراکز، کتاب ها و پژوهش های استان در قفسه ای جداگانه قرار دارد. کل اعضای فعال یک سال کانون ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر عضو هستند. ۱۲ شهر و ۴۲ روستا از برنامه های کانون بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای فرزندان ۶۰ پستچی استان نامه اولی ارسال شده است تا پاسخ دهند و عضو مکاتبه ای کانون شوند.

وی گفت: براساس آسیب های اجتماعی که گریبانگیر کودکان و نوجوانان در استان است، با دستگاه های متولی مکاتبه کرده ایم و برنامه هایی هم در همین راستا اجرا شد. اما نیاز به مشارکت سایر دستگاه ها است. از مشاوران نیروی انتظامی دعوت کرده ایم در مراکزمان حضور داشته باشند.

پشتکوهی گفت: با قرارگاه های تحول محلات نیز ارتباط داریم. به نیروهای تحول محلات آموزش هایی می دهیم تا در محلات آموزش دهند. اگر کودکان و نوجوانان بخشی از وقتشان را بطور مستمر در کانون بگذرانند، آینده شان ساخته می شوند. در سال ۱۴۰۲ فعالیت دیگری داریم و پیک امید در روستاها و محلات کم برخوردار برنامه هایی را اجرا می کند و ارتباط مداوم استارت می خورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون آینده بچه های استان را می سازد و افرادی دغدغه مند و مسئول پرورش می دهد. نیاز است در تمام شهرستان های استان کانون داشته باشیم. در چهار شهرستان رودان، بشاگرد پارسیان و کیش هیچ شعبه ای نداریم.

پشتکوهی اظهارداشت: برای راه اندازی دو ناوگان سیار روستایی نیاز به حمایت داریم. در کانون اصلاح وتربیت مربی مان می روند و حضور دارند. قصه گویی ایرانی ثبت جهانی شده است.

پشتکوهی گفت: نمایشگاه تخصصی نقاشی سفر به آبی بیکرانه خلیج فارس با ۱۲۱ نقاشی در شهرها به نمایش گذاشته می شود و آثار شهرهای جدید هم اضافه می شود.

وی افزود: جشنواره طنز بصورت ملی در استان برگزار می شود. مخاطبان مان از ۴سال به بالا تا ۱۷ سال در کارگاه هایمان حضور دارند. قرار است برای زیرچهارساله نیز کتاب چاپ کنیم. انجمن های شعر، داستان، قصه گویی و… را برای ۱۲ ساله تا ۲۲ ساله هستند.

پشتکوهی اظهار داشت: طرح کانون و مدرسه در حال اجراست که باعث ارتباط بیشتر فعالیت های کانون با مدرسه است و در این طرح مفاهیم درسی را با فعالیت های جذاب کانون تعمیق می بخشند. کارگاه پژوهشی برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود واولین مهرواره پژوهشی را برگزار می کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: برنامه حال خوش زندگی برای آموزش هشت مهارت زندگی برای نوجوانان اجرا می شود و مانند مهارت نه گفتن، مثبت اندیشی، امیدواری و… را در قالب این طرح آموزش داده می شود.

پشتکوهی گفت: در محلاتی که مهارت حال خوش زندگی برگزار شده است، والدین تغییر رفتار در فرزندان شان را مثبت ارزیابی و اعلام کرده اند. در این کارگاه نوجوانان می ت آنند بصورت مجازی شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون زبان ایران وابسته که کانون پرورش فکری است که ده زبان زنده دنیا بصورت حضوری و مجازی آموزش می دهد. چهار هزار زبان آموز در استان داریم. سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد در بخش های مختلف داشتیم. ۴۱۱۲ کارگاه در سال گذشته برگزار کردیم که رشد ۷۵ درصدی داشتیم. پیک امید ۱۵ اجرا را در روستاها داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: ۲۶ رتبه در سطح ملی و ۲۷ رتبه منطقه ای داشتیم و کانون پرورش فکری بندر خمیر سال گذشته با مشارکت خیرین و مسئولان افتتاح شد.

پشتکوهی گفت: یک خیر قرار بود کفی وکشنده تریلر را تحویل مان دهد که در گمرک گویا مشکلاتی داشتند و تحویل ندادند تا تماشاخانه سیار را راه اندازی کنیم. کمبود شدید نیروی انسانی و مربی در کانون داریم، اما برای تابستان صد مربی گرفتیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306411

مهمترین اخبار ایران و جهان: