نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:37

اولویت مصرف زکات فطره معیشت فقرا است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بر اساس مبانی دینی و تاکید اکثر فقهی احتیاط واجب است زکات فطریه در امور معیشت نیازمندان هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جلسه شورای زکات با بیان اینکه مصرف زکات فطره برای گذران امور معیشتی فقرا است، اظهار داشت: با وجود فقرا و یا حتی یک فقیر که در معیشت خود مشکل دارند، کسی نمی‌نوان زکات فطره را در خارج از این حوزه مصرف کرد و اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شخص باید قبل از ظهر زکات فطره را بپردازد، گفت: خوشبختانه چند سال است که واریز زکات فطره جمع آوری شده به حساب نیازمندان در روز عید فطر انجام می شود که اقدام خوبی است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صدا و سیما در تشویق مردم به پرداخت زکات فطره بیان کرد: تاثیر این تبلیغات در آزادسازی زندانیان مشاهده شد و قطعا در بحث زکات نیز همان تاثیرگذاری را خواهد داشت پس باید از این ظرفیت استفاده شود.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: انجام فعالیت ها در حوزه جمع آوری و هزینه‌کرد زکات بر محور برنامه های شورا زکات باید باشد و از پراکندگی و تعدد صنادیق باید پرهیز شده و کار جمع آوری زکات با آرم و لوگوی شورای زکات انجام شود.
رئیس شورای زکات استان زنجان تصریح کرد: تمامی موسسات خیریه و سایر نهادها که قصد جمع آوری زکات فطره با مجوز و محوریت شورای زکات را دارند باید اطمینان دهند که مبالغ و وجوهات جمع آوری شده در امور معیشت نیازمندان هزینه می شود.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157955

مهمترین اخبار ایران و جهان: