نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:30

باید به بازآفرینی و بازسازی در حوزه تربیت توجه کنیم

کرج- رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز گفت: باید به بازنگری، باز آفرینی و بازسازی که اهداف کلی تربیت هستند، توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد منظوری صبح چهارشنبه در جلسه با کارشناسان، رؤسای مراکز و سرگروه‌های مشاوره استان البرز اظهار کرد: امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه گذاری شده است تا دانش آموزان در کنار مسائل آموزشی به ارزش‌های اسلامی نیز ترغیب شوند.

وی بیان کرد: باید به بازنگری، باز آفرینی و بازسازی که اهداف کلی تربیت هستند، توجه کنیم.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجه جدی به نقش معلمان در فعالیت‌های تربیتی و همچنین توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی تعریف شده است.

وی یادآور شد: این روزها که بحث آسیب‌های اجتماعی که همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده به عنوان یک مساله مهم و قابل تأمل مطرح است.

منظوری با بیان اینکه اهداف کلی تربیت باید بر سه مبنای آسیب شناسی، پژوهش و آینده‌نگری استوار باشد، تصریح کرد: تربیت یک کار فرآیندی است که باید برای تحقق اهداف آن با همدلی، همفکری، برنامه محوری و مسئولیت پذیری گام برداشت.

وی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی اعم از دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها باید انجام گیرد چراکه رکن اصلی و اساسی تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و هر قدر که آگاهی خانواده‌ها در حوزه تربیت افزایش پیدا کند شاهد اثر گذاری بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان البرز در ادامه به اهمیت آسیب‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: ضرورت دارد از ظرفیت‌های دانش آموزی همانند همیار مشاور و شورای دانش آموزان استفاده کرد.

منظوری تاکید کرد: باید با ساماندهی متوازن نیروهای مشاور زمینه استفاده تمام دانش آموزان استان البرز از خدمات روانشناختی را فراهم کنیم.

در این جلسه کارشناس مسئول مشاوره و رئیس مرکز روانشناختی رازی استان البرز به سوالات پاسخ دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158899

مهمترین اخبار ایران و جهان: