نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:17

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۵ هزار نفر از سربازان نیروهای مسلح

خرم‌آباد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از ارائه آموزش‌های مهارتی به پنج هزار نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت اله معتمدی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از ارائه آموزش‌های مهارتی به پنج هزار ۹۵ نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی گفت: با برنامه ریزی به عمل آمده، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان توانسته است با مشارکت واحدهای آموزش ستاد نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را تأمین نیازهای نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه ماهر و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود به بازار کار اعلام کرد.

معتمدی، افزود: تا پایان اسفند ماه سال گذشته، به پنج هزار و ۹۵ نفر آموزش مهارت در یگان‌های تحت امر ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بعضاً مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در اردیبهشت ماه امسال نیز، برگزاری دوره آموزشی (CBT) برای ۳۵ نفر از پایوران کادر نیروهای مسلح را در برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، هدف از دوره مذکور را تربیت مربیان بروز و توانمند برای آموزش به کارکنان وظیفه برشمرد و بیان داشت: دوره فوق تحت عنوان (CBT) یا «شیوه‌های نوین تدریس» است که پایوران را برای مربیگری رشته‌های مختلف در پادگان‌ها آماده می‌سازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159411

مهمترین اخبار ایران و جهان: