نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:54

تجهیزات پزشکی پیشرفته به بیمارستان‌های خراسان شمالی افزوده می‌شود

بجنورد- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲ دستگاه ام ای آر و یک دستگاه سی تی اسکن با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال خریداری و به زودی در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی می‌شوند.

جواد شاهین فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۲۵۶ اسلایس و یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه MRI برای بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شیروان تأمین شده است.

وی ارزش ریالی این تجهیزات سرمایه‌ای را ۷۳۰ میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: دستگاه‌های MRI محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور هستند که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا ( تا ۲۰۰ کیلوگرم) را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات در بیمارستان‌های مذکور نیز خبر و ادامه داد: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال (تاکنون) و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

وی با اینکه در راستای تسریع در دریافت این تجهیزات، همکاری مستمری با همکاران ستادی و بیمارستانی انجام شده است، تأکید کرد: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به محض ورود این تجهیزات به استان، شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

شاهین‌فر یادآوری کرد: طی روزهای گذشته نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارائه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158955

مهمترین اخبار ایران و جهان: