نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 08:14

آزادی 25 زندانی جرایم غیر عمد در استان زنجان/ مشارکت 12 هزار نفر خیر زنجانی در پویش «عید تا عید»

رییس ستاد دیه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد دراین استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشته‌اند، گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار نفرخیر زنجانی در پویش عید تا عید مشارکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علاء الدین کریمی، رییس ستاد دیه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای آغاز گلریزان یعنی از عید نوروز تا بعد از ظهر دیروز بیش از ۹  میلیارد تومان توسط خیران و نیکوکاران استان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع‌آوری شده است.

رییس ستاد دیه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در پویش عید تا عید مشارکت داشتند، گفت: تاکنون ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان زنجان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه پرونده ۱۵ نفر دیگر از زندانیان جرایم غیر عمد کامل است و امیدواریم تا هفته آینده آزاد شوند که با احتساب این ۱۵ نفر در مجموع ۴۰ نفر از زندان جرایم غیر عمد آزاد می‌شوند، گفت: امیدواریم ۴۰ نفر دیگر از زندانیان باقیمانده به تدریج با اولویت مدت ماندگاری در زندان و نیز مبالغ کم   با ادامه کمک‌های خیران و نیکوکاران آزاد و به آغوش خانواده برگردند.

کریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷ درصد شکات گذشت کردند و زمینه آزادی ۲۳۹ نفر فراهم شد، ادامه داد: امسال هم ۲۵درصد گذشت شاکی داشته‌ایم به طوری که می‌توان گفت که شکات هم جزء خیران حساب می شوند که در این پویش و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شرکت می‌کنند.

رییس ستاد دیه استان زنجان در پایان با بیان اینکه امیدواریم زمینه آزادی بقیه زندانیان باقیمانده نیز هر چه زودتر فراهم شود، بیان داشت: فعالیت ستاد دیه مانند بقیه دستگاه‌ها همه روزه است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1168711

مهمترین اخبار ایران و جهان: