نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:00

نماینده شیراز در مجلس: دولت قطعات 1 تا 6 آزادراه شیراز اصفهان را آماده بهره‌برداری کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در بهره‌برداری از بخشهای تکمیل شده آزادراه، شیرینی پروژه را به کام مردم تلخ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری در جلسه بررسی تکمیل آزادراه شیراز اصفهان که با حضور معاون وزیر دفاع،  استاندار و تعدادی از مدیران ملی و استانی برگزار شد تصریح کرد که با اندک هزینه و اهتمامی می‌توان قطعات یک تا شش آزادراه را در یک فاصله کوتاه دو تا سه ماهه آینده به بهره‌برداری رساند.

 وی عنوان کرد مردم انتظار دارند حداقل آن قطعات از آزادراه که آماده بهره‌برداری است، سریعا به بهره برداری برسد تا بیش از این سرمایه گذاری انجام شده مستهلک نشود.

قادری با بیان اینکه در ابتدا آزادراه شیراز اصفهان صرفا متشکل از ۶ قطعه بوده و قطعه ۷ بعدا  به آزادراه اضافه شده و  این قطعه هنوز دارای قراداد نیست افزود: بنابراین نباید بهره برداری از ۶ قطعه، منتظر تکمیل قطعه ۷ بماند.

وی از سرمایه گذاران آزادراه تقاضا کرد که بیش از این مردم را در انتظار افتتاح آزادراه نگذارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تشریح کرد: با بهره‌برداری از جاده اصلی تنگ خیاره به لپویی، و استفاده از مسیر موجود بیضا به شیراز، مشکل ما در عدم بهره‌برداری از قطعه ۷ آزادراه تا اندازه ای حل می‌شود؛ از این گذشته قطعه ۷ آزادراه نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در چند ماه آینده  به بهره‌برداری خواهد رسید و نگرانی تخلیه خودروها را کاملا برطرف می‌کند.

 قادری با رد ضرورت همزمانی افتتاح قطعه ۷ و قطعات ۱ تا ۶ آزادراه اشاره کرد که اگر این استدلال درست باشد باید افتتاح آزادراه را به تکمیل قطعه شروع نشده ۸ موکول کرد که در این‌صورت همزمان با افتتاح آزادراه باید برای بخشهای مستهلک شده آزادراه نیز چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه باعث صرفه جویی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در سال می‌شود،  تاکید کرد که تدبیر ایجاب می‌کند تا پروژه‌های قابل تفکیک مثل آزادراهها و بزرگراهها، فازبندی شده و هر قطعه‌ای از آن که آماده بهره‌برداری است،  به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

لازم به یاد آوری است که قطعه ۸ آزادراه شیراز اصفهان نیز در ابتدا بخشی از قطعه اول آزادراه شیراز بوشهر بوده که به درخواست وزارت دفاع به عنوان قطعه ۸ آزادراه‌ شیراز اصفهان تعریف شده است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171311

مهمترین اخبار ایران و جهان: