نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 16:48

چهل و دومین خانه محیط زیست در زنجان افتتاح شد/ لزوم راه اندازی خانه‌های محیط زیست درصنایع بزرگ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به لزوم مشارکت عموم افراد جامعه در امر حفاظت از محیط زیست اشاره و گفت: امیدواریم صنایع بزرگ استان همانند شرکت پدیده شیمی قرن اقدام به راه اندازی خانه محیط زیست کنند تا شاهد اقدامات محیط زیستی در صنایع باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با هفته جهانی زمین پاک، چهل و دومین خانه محیط زیست استان زنجان در شرکت پدیده شیمی قرن افتتاح و راه اندازی شد.

  در این مراسم محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست با هدف جلب مشارکت عموم مردم در امر حفاظت از محیط زیست و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست راه اندازی می‌شوند، اظهار داشت: شرکت پدیده شیمی قرن از شرکت‌های زیر مجموعه گروه گلرنگ است که در شهرک صنعتی نوآوران زنجان مستقر بوده و در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت دارد و شرایط محیط زیستی این شرکت در حال حاضر مناسب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به لزوم مشارکت عموم افراد جامعه در امر حفاظت از محیط زیست اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم صنایع بزرگ استان همانند شرکت پدیده شیمی قرن اقدام به راه اندازی خانه محیط زیست کنند تا شاهد اقدامات محیط زیستی در صنایع باشیم.

وی افزود: ۴۱ خانه محیط زیست در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ روز ملی هوای پاک، در استان زنجان در دهیاری‌ها، شهرداری ها، آموزش و پرورش و صنایع استان افتتاح و راه اندازی شده بود.

در ادامه مریم باقری، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تاکید کرد: مسوولین خانه‌های محیط زیست نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های محیط زیستی از جمله آموزش، فرهنگ سازی، پاکسازی طبیعت و ... اقدام و همچنین یک نفر را به عنوان دبیر اجرایی خانه محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان معرفی کنند.

  معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: راه اندازی خانه‌های محیط زیست فرصت مناسبی جهت استفاده از ظرفیت عموم افراد جامعه در راستای انجام اقدامات موثر در زمینه حفاظت از محیط زیست است و این اداره کل تلاش دارد ضمن حمایت از خانه‌های محیط زیست، برنامه‌های موثری به همت خانه های محیط زیست اجرا کند.

گفتنی است در پایان این مراسم شرکت کنندگان در برنامه افتتاح از خط تولید و سیستم تصفیه خانه فاضلاب شرکت پدیده شیمی قرن بازدید کردند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172511

مهمترین اخبار ایران و جهان: