نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:02

ثبت 4500 عقرب گزیدگی در هرمزگان/ هیچ مرگ و میری بر اثر نبود سرم نبوده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : ۴هزار و ۵۲۰ مورد عقرب گزیدگی درسال گذشته در استان هرمزگان ثبت شد که ۲ مورد فوتی به دنبال داشت که هیج کدام از موارد مرگ و میر به دلیل کمبود امکانات، نبود سرم یا پزشک نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکترعبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز  با بیان اینکه عقرب زدگی یکی از معضلات بهداشتی است بیان کرد: استان هرمزگان جز استان های پرخطر بخصوص درفصول گرم سال محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین و مهم ترین اقدام درصورت عقرب  زدگی رساندن سریع فرد بیمار به نزدیکترین مرکز بهداشتی ودرمانی و بیمارستان است گفت: یکی از معضلات در درمان عقرب زدگی عدم توجه کافی بیماران و خانواده به اورژانسی بودن درمان و وجود فاصله زمانی بین گزش تا مراجعه به مرکز درمانی و شروع درمان است.

دکتر ذاکری ضمن بیان اینکه مهم ترین مکانهای زیست عقرب زباله ها و نخاله های ساختمان می باشد بر اهمیت جمع آوری زباله ، نخاله ها و بهسازی محیط زندگی تاکید کرد.

معاون بهداشتی بیان کرد: گروههای پرخطر در عقرب زدگی کودکان و افرادمسن هستند لذا درمان به موقع در این گروه ها حائز اهمیت می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171655

مهمترین اخبار ایران و جهان: