نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 15:41

روسای سابق دانشگاه تبریز در میان اساتید نمونه کشور

پرویز آژیده و محمدرضا پورمحمدی، دو عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز، به‌عنوان اساتید نمونه‌ی کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آئین با اشاره به فرآیند دقیق و عالمانه انتخاب اساتید نمونه دانشگاه‌ها اظهار کرد: تمامی اعضای هیأت علمی که از طرف دانشگاه‌ها به کمیته‌ی انتخاب وزارت علوم معرفی شدند، شایستگی نمونه بودن را دارا هستند و ما از بین بهترین اساتید، تعدادی را که امتیاز بیشتری داشتند، به‌عنوان نمونه معرفی کردیم.

وی تاکید کرد: اعضای هیأت علمی نمونه به لحاظ تربیتی، فرهنگی، سوابق مدیریتی و فعالیت‌های پژوهشی و فناوری جزو بهترین اساتید دانشگاه‌ها هستند و که ما به داشتن چنین بزرگانی افتخار می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تمام افراد شاغل در محیط دانشگاه نقش تربیتی و فرهنگی دارند، گفت: نقش تربیتی اعضای هیأت علمی بسیار برجسته است و می‌توانند با یک رفتار و راهنمایی مناسب، آینده‌ی یک دانشجو را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تربیتی و هدایتگرانه‌‌‌ی اعضای هیأت علمی و تمامی افرادی که در دانشگاه شاغل هستند، باید نگاه ویژه‌ای به این افراد داشته باشیم و آن‌ها با سایر اقشار جامعه مقایسه نکنیم.

زلفی‌گل، آموزش و تدریس را یک بحث کاملاً حرفه‌ای دانست که نیازمند تخصص و آموزش‌های ویژه است و تاکید کرد:ما برهمین اساس به معاونت فرهنگی ماموریت داده‌ایم  تاآموزش منش استادی و شیوه‌های تدریس را برای اعضای هیأت علمی تازه استخدام ایجاد کند.

براساس این گزارش، پرویز آژیده استاد دانشکدهٔ ادبیات و زبان‌های خارجی، از سال ۱۳۶۰ در مسئولیت‌های مختلف اجرایی و مدیریتی خدمت کرده است. ریاست آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱، معاونت ادارهٔ کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵، مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۶۹، ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ و ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴، معاونت آموزشی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۴، معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، عضویت در کمیتهٔ علمی ـ پژوهشی هیأت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۷، ریاست بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ و ریاست دانشگاه تبریز از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ از جمله مسئولیت‌های اجرایی، مدیریتی و علمی دکتر آژیده به شمار می‌رود.

محمد رضا پورمحمدی استاد دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی نیز از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ ریاست دانشکدهٔ علوم انسانی و اجتماعی را برعهده داشت. معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، ریاست دانشگاه تبریز از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ و ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ و استاندار آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ مسئولیت‌های علمی، اجرایی و مدیریتی دکتر پورمحمدی محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ در مراسمی که امروز در دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیر علوم برگزار شد، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و ممیزه و معاونان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اداری و مالی و مدیریت منابع این وزارتخانه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نیز تعدادی از روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها حضور داشتند که آژیده و  پورمحمدی دو استاد برجسته‌ی دانشگاه تبریز به همراه 50 استاد دیگر از سایر دانشگاه‌های کشور به‌عنوان اساتید نمونه‌ی کشوری انتخاب و تجلیل شدند.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183511

مهمترین اخبار ایران و جهان: