نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 14:05

۵۵ درصد گنجایش مراکز اقامتی خراسان رضوی تکمیل شده است

مشهد ـ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تا پایان روز چهارم فروردین ماه،۵۵ درصد گنجایش اقامتی آماده‌سازی شده برای میزبانی در این استان تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بیدخوری اظهار کرد: طی نیمه دوم اسفند ماه پارسال تا پایان روز چهارم فروردین ماه کنونی، ۵۵ درصد گنجایش اقامتی آماده‌سازی شده برای میزبانی در این استان تکمیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: طی این مدت پنج میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۱۲ نفر اقامت در واحدهای اقامتی میزبان مسافران نوروزی در استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: چهار میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۷ نفر از این میزان اقامت در کلانشهر مشهد ثبت و به این ترتیب ۵۴ درصد ظرفیت آماده سازی شده تکمیل شده است.

بیدخوری گفت: اقامت یاد شده متعلق به تمامی ظرفیت اقامتی اعم از واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اقامتی آماده سازی شده در خراسان رضوی برای نوروز امسال ۶۵۸ هزار و ۳۴ نفر شب در پنج هزار و۱۹۷ واحد اقامتی است.

وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و ۹۹۲ واحد با ظرفیت ۵۲۴ هزار و ۲۶۹ نفر شب در کلانشهر مشهد آماده‌سازی شده است.

بیدخوری گفت: بیش از ۲۱۳ هزار و ۸۴۵ نفر شب و ۲ هزار و ۱۶۹ واحد اقامتی را واحدهای رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی تشکیل می‌دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: در این مدت از میان واحدهای اقامتی رسمی، هتل‌ها با ۵۵۲ هزار و ۳۷۵ نفر شب اقامت بیشترین میزان اقامت و اقامتگاه‌های بومگردی با ۳۹ هزار و ۳۶ نفر، کمترین میزان اقامت را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109299

مهمترین اخبار ایران و جهان: