نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 16:44

تعدادی از مجتمع های مسکونی زنجان نواقص ایمنی دارند

زنجان-معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: طبق نیازسنجی انجام شده و با توجه به اینکه تعدادی از مجمتع‌ها کمبودها و نواقص ایمنی دارند.

محسن پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات مجتمع فرهنگیان پونک اظهار کرد: این مانور بزرگ به نام مانور اطفای حریق و نجات در ساختمان‌های بلند بود.

وی با اشاره به اینکه در اقصی نقاط شهر ساختمان‌های بلند و بیش از ۷ طبقه داریم، ابراز کرد: طبق نیازسنجی انجام شده و با توجه به اینکه تعدادی از مجمتع‌ها کمبودها و نواقص ایمنی دارند برای آتش‌نشانی یک چالش در ارتباط با امدادرسانی ایجاد شده بود، به همین منظور مجتمع فرهنگیان برای برگزاری مانور اطفای حریق انتخاب شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان بیان کرد: در این مانور چهار تیم شامل تیم نجات، تیم تخلیه اضطراری، تیم نردبان هیدرولیک و تیم اطفای حریق از ۴ ناحیه همزمان به منظور اطفا، تخلیه اضراری و نجات مصدومان اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سناریوی عملیاتی که داشتیم، بحث بر این بود که حریقی در طبقه ۴ ساختمان اتفاق افتاده و ساکنان واحد به سمت بالکن فرار می‌کنند.

پناهی ادامه داد: خودروهای امدادی به محل می‌رسند و اولین اکیپ در سناریوی نخست، با استفاده از نردبان هیدرولیکی نسبت به رهاسازی افراد از بالکن طبقه چهار اقدام کردند و نفراتی که از ترسِ دچار شدن به آتش سوزی محبوس شده بودند، توسط نردبان به پایین انتقال پیدا کرده و تحویل اورژانس شدند.

وی یادآور شد: همزمان تیم اطفا از درب ضلع غربی همین بلوک وارد عمل می‌شوند چون علم به این داشتیم که سیستم اطفای حریق نقص دارد و نمی‌توانیم از تجهیزات استفاده کنیم، اقدام به لوله‌کشی تا طبقه چهار و نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه پس از آتش‌سوزی طبقات بالا دچار دودگرفتکی می‌شود، گفت: تیم تخلیه اضطراری و نجات از درب شرقی وارد عمل می‌شوند و ساکنان طبقه بالا و کسانی که در راهرو دچار مسمومیت شدند را به پشت بام و محل ایمن انتقال می‌دهند.

وی افزود: همزمان تیم نجات هم به پشت بام انتقال پیدا کرده بود و از پشت بام با استفاده از تجهیزات ارتفاع، طناب‌کشی انجام می‌دهند و با طناب مصدومان را از پشت بام به زمین انتقال و تحویل عوامل اورژانس می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188399

مهمترین اخبار ایران و جهان: