نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 17:03

روز قدس لیله القدر تاریخ اسلام است

قزوین- مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق گفت: روز قدس لیله‌القدر تاریخ اسلام است و این روز را باید رستاخیز استکبارستیزی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن ربانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مجازی قدس و صهیونیسم بین الملل که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» فقط مختص مردم ایران نیست و برای همه جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه ملت ما به پیروی از این فرمایش امام علی (ع) وظیفه دارند کنار ملت‌های مظلوم به ایستند، افزود: امروز دیگر فقط ما مدافع مردم فلسطین نیستیم و کشورهای دیگری نیز به این حرکت بزرگ پیوسته‌اند و نتیجه آن را در بازی‌های جام جهانی در قطر می‌بینیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق با بیان کرد: روز قدس واقعاً همانطور که امام (ره) فرمودند روز اسلام و کل مستضعفین جهان است.

وی عنوان کرد: از سال ۵۸ که امام (ره) روز قدس را بنا نهادند همه ملت‌های آزاده با فریاد شعار مرگ بر اسرائیل به میدان آمده‌اند و این در واقع پیاده سازی فرمایش امام علی (ع) مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم است.

حجت‌الاسلام ربانی با بیان اینکه حضور در روز قدس یک واجب است، اضافه کرد: شمر زمانه ما اسرائیل است و ایستادگی در برابر این شمر یک وظیفه واجب برای همه مسلمانان است.

وی تصریح کرد: فریاد بیدار باش امام (ره) شلاقی بر ذهن‌های خفته ملت اسلام بود تا از خواب عمیقی که در برابر ستمگران تاریخ فرو رفته بودند بیدار شوند.

رایزن اسبق فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین با بیان اینکه امروز اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته و ضعف را در آن می‌توان دید، عنوان کرد: پیام روز قدس پیام بیداری برای همه مسلمین جهان است و ان شالله منجر به آزادی روز قدس شود.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی و ملت ایران در برابر مردم مظلوم فلسطین هستند، اضافه کرد: روز قدس لیله‌القدر تاریخ اسلام است و انتفاضه از قدس جان گرفت و این روز را باید رستاخیز استکبارستیزی دانست.

حجت‌الاسلام ربانی تاکید کرد: ملت‌های امریکای لاتین ملت‌هایی هستند که سال‌ها تحت ظلم آمریکا و اسرائیل بوده‌اند و با جمهوری اسلامی به واسطه روحیه ظلم ستیزی ما زاویه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: پیام امام (ره) و فرمایش مقام معظم رهبری در مورد روز قدس را در امریکای لاتین می‌شنویم و امروز قدس در امریکای لاتین نیز شناخته شده است.

مشاور جامعه المصطفی العالمیه در امور بین الملل با بیان اینکه ملت ایران یک ملت پیشرو است که با حرف فطری خود جهان را رهبری می‌کند، تاکید کرد: ملت ایران با ایستادگی در برابر ظلم مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: نباید تحت تأثیر تبلیغات گسترده رسانه بیگانه قرار بگیریم و با قدرت در برابر توطئه‌هایی که این روزها به اوج خود ایستاده خواهیم ایستاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145811

مهمترین اخبار ایران و جهان: