نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 13:56

اتحاد امت اسلامی اساس پیروزی قدس شریف است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: اتحاد و وحدت امت اسلامی در روز قدس عامل پیروزی ملت مظلوم فلسطین است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت روز جهانی قدس، این روز را نماد ایستادگی و مقاومت مظلوم در برابر ظالم عنوان کرد و گفت: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم غارتگر است.

وی با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس ادامه داد: حضرت امام خمینی (رده) در پیامی در ماه رمضان سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اهرم فشار علیه رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد و افزود: ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) در اعلام «روز جهانی قدس» دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد. امام (ره)، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: استکبار جهانی به سرکردگی رژیم تروریستی آمریکا با تمامی قوا و با رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن»، سیاستی را در پیش گرفته تا حقوق مردم فلسطین را به کلی پایمال کرده و مساله فلسطین را از اذهان افکار عمومی جهان پاک کند اما با وحدت و همبستگی عموم مردم مسلمان جهان این سیاست پوچ به کابوسی دست نیافتنی مبدل می‌شود و قدس شریف با عنایت الهی آزاد خواهد شد.

اتحاد امت اسلامی اساس پیروزی قدس شریف است

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل گفت: آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست و آزادگان جهان همواره صدای مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان خواهند رساند. چرا که روز جهانی قدس محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مساله اول جهان اسلام، به حساب می‌آید و می‌تواند برکات فراوانی را در پی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان بر ضرورت برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس در راستای حفظ اتحاد اسلامی برای آزادسازی قدس شریف تاکید کرد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه رمضان، مراسم راهپیمایی گسترده مردمی در روز قدس برگزار می‌شود و همگان با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است» خواستار رهایی بیت‌المقدس از چنگال نظام صهیونیستی شده و با حضور پرشور، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145211

مهمترین اخبار ایران و جهان: