نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:00

دانشگاه‌ها به حوزه حل مسائل و مشکلات جامعه ورود کنند

رشت - معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در عرصه حل مسائل و مشکلات جامعه ورود کنند، گفت: مشکلات و چالش‌ها در ادوار مختلف متفاوت بوده لذا برای حل این مشکلات باید آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری عصر چهارشنبه در مراسم ملی یادبود استادان و کارکنان شهید دانشگاه‌های کشور در گیلان، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در مراکز آموزشی و علمی منجر به تقویت پایه‌های آموزشی می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مسئولیت پذیری در جامعه اسلامی بسیار ضروری است، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در کنار انتقال علم و دانش و مهارت به افراد، باید به مقوله اعتقادی و مبانی ارزشی هم توجه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولیت پذیری و تعهد ایرانی‌ها را منحصر به فرد خواند و بیان کرد: مسئولیت پذیری یکی از شاخصه‌های مهم و اثر گذار جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کلانتری با بیان اینکه دانشگاه‌ها مهد مسئولیت پذیری و تعهد محوری هستند، گفت: دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی، متعهد و مسئولیت پذیر است.

وی با تاکید بر ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس میزان مسئولیت پذیری و خدمات دهی اجتماعی، افزود: حل مسائل و مشکلات جامعه بر دوش دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سنگینی می‌کند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در عرصه حل مسائل و مشکلات جامعه ورود کنند، گفت: مشکلات و چالش‌ها در ادوار مختلف متفاوت است و لذا برای حل این مشکلات و مسائل باید آسیب شناسی شود.

کلانتری با بیان اینکه مسئولیت پذیری در تاریخ انقلاب اسلامی متجلی شده است، اضافه کرد: دانشگاه‌ها امروزه در عرصه‌های علمی و پژوهشی جهاد می‌کنند.

وی ادامه داد: پیوند فرهنگ مسئولیت پذیری با فرهنگ ایثار در جامعه موجب امیدآفرینی می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه است، گفت: راه برون رفت از مشکلات از مسیر مطالعه وصیت نامه‌های شهدا می‌گذرد.

کلانتری با اشاره به شاخصه‌های اجرای رتبه بندی دانشگاه‌ها، بیان کرد: شیوه نامه‌ها و معیارهای اجرای طرح رتبه بندی دانشگاه‌ها بزودی مشخص می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186755

مهمترین اخبار ایران و جهان: