نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:39

برگزاری دومین دوره مسابقه «نیمه ماراتن دو شیراز» در ١۵ اردیبهشت

شیراز- رئیس هیئت دو و میدانی استان فارس گفت: همزمان با هفته شیراز دومین دوره مسابقه «نیمه ماراتن دو شیراز» با حضور ٨٠٠ دونده از سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله نجمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسابقه «نیمه ماراتن دو شیراز» قرار است همزمان با روز شیراز که ١۵ اردیبهشت است برگزار شود.

وی ادامه داد: سالانه در هشت کشور همسایه ایران مسابقات دو ماراتن و نیمه ماراتن در حال برگزار بوده و سالانه بالغ بر ١٢٠ هزار نفر دونده در این مسابقات شرکت می‌کنند.

نجمی متذکر شد: تدوین رویداد دو شیراز برای آن بوده که بتوان با ایجاد جذابیت‌های ورزشی زمینه جذب دونده‌های کشورهای مختلف را فراهم کرد.

رئیس هیأت دو و میدانی استان فارس اضافه کرد: شعار محوری که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده آگاهی بخشی برای کودکان سندروم داون است.

نجمی افزود: ٣٨٠ نفر در دوره قبل مسابقات شرکت کرده بودند این در حالی است که امسال با تبلیغات صورت گرفته شرکت کنندگان به ٨٠٠ نفر افزایش یافته است.

او ادامه داد: دومین دوره مسابقات دو شیراز به صورت نیمه ماراتن برگزار شده و طول مسیر مسابقه نیز به صورت استاندارد ٢١ کیلومتر و ١٠٠ متر تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول در دومین دوره دو شیراز بیش از ۶۵٠ دونده از سراسر کشور و ١۵٠ دونده نیز از استان فارس شرکت کرده البته مسابقات دو زنان در روز جمعه ١۵ اردیبهشت رأس ساعت ۶:٣٠ دقیقه صبح و مسابقات مردان نیز در همان روز رأس ساعت ٧: ٣٠ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177555

مهمترین اخبار ایران و جهان: