نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 09:26

احیای شب نوزدهم در حرم سیدالکریم/ نوای الهی العفو در کربلای ایران پیچید

مراسم روحبخش و نورانی احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، همزمان با نخستین شب از شب های قدر، مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور عاشقان آل الله علیهم السلام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حالی برگزار شد که صحن ها و رواق ها مملو از حضور عاشقانی بود که با ذکر الهی العفو و اشک دیده با خدای خویش راز و نیاز می کردند.

این مراسم معنوی با تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز و بین المللی کشورمان حاج محمدرضا پورزرگری آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی توسط حاج مجتبی محمدبیگی و حاج امیر نعیمی و سخنرانی و مراسم احیاء توسط آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ادامه یافت.

آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تبیین رابطه دین و زندگی انسان اظهار کرد: مفهوم دین، جایگاه دین در زندگی انسان و وظایف متدینین نسبت به دین سه محور اصلی در راه شناخت صحیح رابطه دین و زندگی انسان است.

وی گفت: دین اسلام درصدد آن نیست که فقط آخرت انسان را آباد نماید، بلکه توصیه اسلام استفاده از امکانات دنیوی در راستای تحقق سعادتمندی انسان است و هر فردی در مقابل خداوند، اولیاء الهی، خانواده و جامعه خود دارای تکالیف و مسئولیت است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در دین اسلام به ما سفارش گردیده تا فقط به دنبال دین شناسی نرویم بلکه علم و عمل را توأمان داشته باشیم که در این راستا احادیث معصومین علیهم السلام در کتب روایی، سیره عملی صحیح انسان در مسیر رستگاری را در تمامی شئون تبیین کرده است. 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وظایف متدیّنین نسبت به دین بیان کرد: فهم عمیق از دین و دوری از سطحی نگری از وظایف دین داران است که از این رو جوانان ما باید بنیه اعتقادی خود را تقویت و مراقب القای شبهات دشمنان اسلام باشند. 

رئیس جامعه مدرسین قم در پایان خاطر نشان کرد: هر فردی در هر جایگاهی در نظام اسلامی باید بهترین خدمات را به اسلام و نظام عرضه بدارد تا باور مردم نسبت به دین بیشتر شود و این امر تکلیف همگان است. 

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139499

مهمترین اخبار ایران و جهان: