نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 15:48

بهره‌مندشدن ۲۴ هزار نفر از خدمات طرح «آرامش بهاری» در تربت حیدریه

تربت حیدریه ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: در قالب طرح آرامش بهاری در سطح شهرستان تربت حیدریه ۲۴ هزار زائر ایرانی و تعداد محدودی زائر خارجی از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام جعفر نواییان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب طرح آرامش بهاری که از ۲۸ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال در ۸ بقعه متبرکه تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات اجرا شد، ۲۴ هزار زائر ایرانی و تعداد محدودی زائر خارجی از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: طرح آرامش بهاری تربت‌حیدریه در مزار بی‌بی‌حسنیه، امام‌زاده احمدرضا، مجتمع بین‌راهی امام رضا (ع) کنار کارخانه کاشی، بی‌بی حشمت در ده پایین، امام‌زاده عبدالله در روستای غنچی، در شهرستان زاوه در امام‌زاده سید ابراهیم روستای نصرآباد، امام‌زاده سیدحسین حشمت‌آباد و امام‌زاده سلیمان روستای سلطان سلیمان و در شهرستان مه‌ولات نیز در امام‌زاده سیدمحمد محترم انجام شد.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و مذهبی در هر امام‌زاده یک مبلغ یا مبلغه پاسخگوی سوالات شرعی زائران و مجاوران بود و در مراسم لحظه تحویل سال، با هدف معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، آئین خاصی برگزار شد.

نواییان افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی نیز در ۱۲ فروردین ماه و مراسم فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه ادامه داد: در قالب طرح قرار دوازدهم تعداد ۴۳ بسته معیشتی، بهداشتی و فرهنگی به ارزش هر بسته ۳میلیون و ۵۰۰ ریال بین نیازمندان توزیع شد.

وی در تشریح طرح ملی قرار دوازدهم نیز گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ ارائه خدمات اجتماعی به نیابت از امام زمان (عج) روز دوازدهم هر ماه همزمان با سرتاسر کشور در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

نواییان در ادامه از ثبت دو وقف جدید به ارزش ۷ میلیارد ریال خبرداد و گفت: این دو وقف جدید امسال ثبت شده است که شامل دو منزل مسکونی است که یکی از منازل در روستای علاقه رخ به ارزش ۵ میلیارد ریال جهت کتابخانه و خانه عالم وقف شده است و دیگری خانه نیمه ساز در ده پایین در داخل شهر تربت حیدریه قرار دارد که نیمه ساز است که هم به عنوان کتابخانه و هم جهت استفاده روحانی به ارزش ۲ میلیارد ریال وقف شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129555

مهمترین اخبار ایران و جهان: