نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 15:31

ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر به خوبی استفاده شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر به خوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست مسئولین و جمعی از مردم بخش دلوار با بیان اینکه منطقه دلوار مردمانی بزرگ دارد و تاریخ باشکوهی رقم زده است، اظهار کرد: این منطقه در تاریخ مبارزات ضد استعماری نقش مهم و تأثیرگذاری داشته است.

وی بهترین منطقه برای توسعه و پیشرفت را منطقه کرانه‌ای و ساحلی عنوان کرد و افزود: منطقه دلوار یک ظرفیت فوق العاده است و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دریا برکات فراوانی دارد، افزود: مسئولان باید برای عرصه بازرگانی دریا منبعث از نگاه مقام معظم رهبری طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم اشتغال تجارت دریایی داشته باشند و از طرفی کمبودهای استان بوشهر و ایران در همین تجارت رفع شود.

وی با تأکید بر طراحی، تنظیم و نوشتن سند توسعه دانش بنیان منطقه دلوار، تصریح کرد: مردم دلوار یک ظرفیت خوبی در حوزه کارهای تجاری، صید و صیادی، کشاورزی و دامپروری داشته و دارند.

صفایی بوشهری ادامه داد: متأسفانه این منطقه با وجود تمام پتانسیل‌ها از ظرفیت آن خوب استفاده نشده و یک برنامه ریزی مدون انجام نشده و یک سند قوی علمی برای توسعه و پیشرفت آنجا نوشته نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129511

مهمترین اخبار ایران و جهان: